Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇAĞDAŞ TEFSİR METİNLERİ
1 Dersin Adı: ÇAĞDAŞ TEFSİR METİNLERİ
2 Dersin Kodu: İLA2263
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CELİL KİRAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cekiraz@hotmail.com
0.224.2431066
Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çağdaş dönemde yazılmış tefsirlerin yöntem, üslup ve içeriği hakkında, örnek metinler üzerinden öğrenciye bilgi vermek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modern dönemde ortaya çıkan düşünce akımlarının Kur’ân tefsirleri üzerindeki etkisi hakkında analizler yapabilme;
2 Klasik ve modern dönem tefsir metinleri arasında karşılaştırmalar yapabilme;
3 Din alanında modernizmin getirdiği sorunlar hakkında değerlendirmeler yapabilme;
4 Kur’ân’dan hareketle güncel dînî ve toplumsal meselelere çözümler üretebilme;
5 Modernizmin İslâm âlimleri üzerindeki etkisini fark edebilme;
6 Çağdaş dönemde yazılmış tefsirlerin dil ve üslubuna vâkıf olma;
7 Kur’ân’ın her dönemde farklı şekillerde yorumlanabildiğine dair analizler yapabilme;
8 Kur’ân’ın evrenselliği ve tarihselliği hakkındaki tartışmalarla ilgili karşılaştırmalar ve analizler yapabilme;
9 Kur’ân’ın yöresel bazı hükümlerle de evrensel ilkeler ortaya koyduğunu kavrama;
10 İçinde yaşanan şartların bilinmesinin Kur’ân’ın anlaşılmasındaki önemini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel ahlâk ve görgü kurallarıyla ilgili bazı âyetler hakkında çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
2 Temel ahlâk ve görgü kurallarıyla ilgili bazı âyetler hakkında çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
3 Kur’ân’da diğer dinlere bakışla ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
4 Kur’ân’da diğer dinlere bakışla ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
5 Kur’ân’a göre savaş ve barışın şartlarıyla ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
6 Kur’ân’a göre savaş ve barışın şartlarıyla ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
7 Faizin haram kılınışının hikmetleriyle ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
8 Faizin haram kılınışının hikmetleriyle ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
9 Kur’ân’ın istişâre ve adaletli yönetim emirleriyle ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
10 Kur’ân’ın istişâre ve adaletli yönetim emirleriyle ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
11 Hz. Peygamber’in Kur’ân dışında mucizesi olup olmadığıyla ilgili tartışmalar hakkında çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
12 Hz. Peygamber’in Kur’ân dışında mucizesi olup olmadığıyla ilgili tartışmalar hakkında çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
13 Kur’ân’ın çok eşliliğe bakışıyla ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (I)
14 Kur’ân’ın çok eşliliğe bakışıyla ilgili çağdaş tefsirlerden seçme metinler (II)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmed Mustafa el-Merâğî, Tefsîru’l-Merâğî
Muhammed Abduh & Reşid Rızâ, Tefsîru’l-Menâr
Muhammed Ali es-Sâbûnî, Safvetü’t-Tefâsîr
Muhammed İzzet Derveze, et-Tefsîru’l-Hadîs
Seyyid Kutub, fî Zılâli'l-Kur'ân
Vehbe ez-Zühaylî, et-Tefsîru'l-Vasît
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK2 3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK4 4 5 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK6 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 4 5 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK9 4 4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK10 4 4 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr