Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜZEL KURAN OKUMA II
1 Dersin Adı: GÜZEL KURAN OKUMA II
2 Dersin Kodu: ILH3226
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. REMZİ KAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN,Öğr. Gör. Abdülhalim BAŞAL, M. Şevket Öztürk
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Remzi KAYA
remzikaya@Yahoo.com
2431066-60292
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye sesini güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur'an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme yeteneği kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme ;
2 Kur’an tilavetinde Dudak Talimi ve uygulamasını kavrayabilme;
3 Sesi güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur’an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme;
4 Kur’an tilavetinde Hicaz Makamını kullanabilme;
5 Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme;
6 Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme;
7 Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme;
8 Bu tür faaliyetlerde okumak üzere Rum Suresi 30/20-28, Tahrim Suresi 66/6-9, Al-i İmran Suresi 3/95-97 ve Al-i İmran Suresi 3/185-186. ayetlerini aşır olarak okuyabilme;
9 Kur’an’da okunan istisnai yerler, secavendlerin durumu, sure ve ayetler arasındaki uyum hakkında bilgi sahibi olma;
10 Derste işlenen konular çerçevesinde ileri düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir önceki dönemin tekrarı, Kur’an tilavetinde dudak taliminin yeri
2 Hicaz Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
3 Kur’an’da okunan istisnai yerler, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
4 Kur’an’da okunan istisnai yerler, Rum Suresi 20-28. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
5 Secavendler, Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
6 Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
7 Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
8 Sure ve ayetler arasındaki uyum, Tahrim Suresi 6-9. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
9 Al-i İmran Suresi 95-97. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
10 Al-i İmran Suresi 95-97. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
11 Al-i İmran Suresi 95-97. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
12 Al-i İmran Suresi 185-186. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
13 Al-i İmran Suresi 185-186. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
14 Al-i İmran Suresi 185-186. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraati
Dr. Mehmed Ali SARI, Kur'an-ı Kerim ve Dini Musıki
Hüsnî Şeyh Osman, Hakku't-Tilâve/Güzel Kur'an Okuma
İsmail BİÇER, Kur’an Hatim Seti
Fatih ÇOLLAK, Kur’an Hatim Seti
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama Yok
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK3 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK4 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr