Ders Öğretim Planı
MODERN SİYER METİNLERİ (NUSÛSUN MUÂSIRA FİS-SÎRATİN-NEBEVİYYE )
1 |
Dersin Adı: |
MODERN SİYER METİNLERİ (NUSÛSUN MUÂSIRA FİS-SÎRATİN-NEBEVİYYE ) |
2 |
Dersin Kodu: |
ILH3286 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
|
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ADEM APAK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. ADEM APAK ademapak@uludag.edu.tr , 0224 243 10 66-60212, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Modern Siyer metinleri hakkında lisans düzeyinde bilgi edindirmek ve bu kaynaklardaki bilgileri kavrayıp analiz edebilmeyi sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Modern siyer metinleri kaynaklarının müelliflerini ve yetiştikleri dönemin farkında olmak; ;
|
2 |
Modern Siyer alanında kullanılan eserleri tanımak ve analiz etmek; ;
|
3 |
Modern siyer eserlerinin klasik siyer eserleriyle farklarını kavramak;;
|
4 |
Modern siyer kaynaklarının ele aldığı konulara göre tasnif edebilme becerisi kazanmak; ;
|
5 |
Modern siyer eserlerini yorumlama ve eleştirme yetkinliğini elde etmek;;
|
6 |
Modern siyer kaynaklarının belirgin özelliklerini kavramak;;
|
7 |
Modern siyer eserlerinin kendi aralarındaki benzer ve farklı yönlerini analiz etmek; ;
|
8 |
Modern siyer kaynaklarının metot farlılıklarını kavramak; ;
|
9 |
Modern siyerlerden elde edilen bilgilerin araştırmalarda nasıl kullanılacağını tespit etmek; ;
|
10 |
Modern eserlerinin metotları hakkında bağımsız fikirler üretilme; ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Fecrü’l-İslam, Ceziret’ül-Arab |
|
2 |
Fecrü’l-İslam, Ittısâlu’l-Arab bi men Câverahum |
|
3 |
Fıkhu’s-Sire, Bedu’l-Vahy |
|
4 |
Fıkhu’s-Sire, Hicre |
|
5 |
Fukhu’s-Sire, Gazvetu Beni Mustalik |
|
6 |
Fıkhu’s-Sire, Beyatü’r-Rıdvan |
|
7 |
Dirasat fi’s-Sire, ed-Dave fi Asrıha el-Mekki |
|
8 |
Dirasat fi’s-Sire, Tahlilün li’l-Hicre |
|
9 |
Dirasat fi’s-Sire, es-Sıra mea’l-Veseniyye |
|
10 |
Dirasat fi’s-Sire, Hareketü’n-Nifak |
|
11 |
er-Rahiku’l-Mahtum, Davetü’l-İslam Harice Mekke |
|
12 |
er-Rahiku’l-Mahtum, el-İsra ve’l-Mirac |
|
13 |
Er-Rahiku’l-Mahtum, el-Hayetu fi’l-Medine |
|
14 |
er-Rahiku’l-Mahtum, Davetü’l-İslam Harice Mekke |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Said Ramazan el-Buti, Fıkhu’s-Siyer İmadüddin Halil, Dirasat fi’s-Siyre Ahmed Emin, Fecru’l-İslam Mubarekfuri, er-Rahiku’l-Mahtum |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
4 |
4 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
4 |
4 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
OK3
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |