1 | Dersin Adı: | KİŞİSEL GELİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | ÇCKS224 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. EMRE BOZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Emre BOZDEMİR 0224 294 26 65 - 61734 bozdemre@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin kişiliğin ve benliğin ne olduğunu, gelişimini, etkileyen ve engelleyen faktörleri ve konuları anlamalarını ve kendilerini daha iyi tanımalarını sağlayarak kişisel ve mesleki açıdan gelişimlerine katkı sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kişilik ve benlik tanımı ve kapsamı | |
2 | Uyumlu kişinin özellikleri | |
3 | Kendini tanıma | |
4 | Kişisel gelişimi etkileyen etmenler | |
5 | Bilişsel gelişim ve yaratıcılık | |
6 | Yaratıcılığı engelleyen etmenler | |
7 | Yaratıcı düşünme | |
8 | Eleştirel düşünme | |
9 | Yansıtıcı düşünme | |
10 | Kişisel eğitim ve yöntemleri | |
11 | Duygusal zeka ve kişisel gelişim | |
12 | Özgün ürünlerin sunumu ve tartışma | |
13 | ||
14 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Herşey Seninle Başlar, Mümin SEKMAN, Alfa Yayınları. Hayatın İçinde Kişisel Gelişim, Oğuz Saygın, Yakamoz Yayınları. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 4 | 15 | 60 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 20 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 50 | 0 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |