Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİKSEL İKTİSAT I
1 Dersin Adı: MATEMATİKSEL İKTİSAT I
2 Dersin Kodu: EKO3109
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR YASİN ERYİĞİT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Mustafa Sevütekin, Doç.Dr. Kadir Yasin Eryiğit, Doç.Dr. Mehmet Çınar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kyeryigit@uludag.edu.tr
Uludağ Universitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Ekonometri A.B.D.
16059 Görükle/Bursa Türkiye
Telephone: +90 224 2941135
Fax: +90 224 2941003
18 Dersin Web Adresi: https://sites.google.com/a/sacit.org/eko3109/
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı lisans öğrencilerinim iktisadi çalışmalar için gerekli olan matematiği anlamabilmesi ve kullanabilmesidir. Ders iki bölüme ayrılır ve bu ders ilk bölümüne karşılık gelir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Elastikiyet hesaplayabilme;
2 Büyüme oranını hesaplayabilme;
3 Üstsel büyümenin özelliklerini anlayabilme;
4 Bugünkü değeri hesaplayabilme;
5 Türev alabilme;
6 Kar maksimasyonu için çıktı düzeyini belirleyebilme;
7 Ekonomik ilkelerin ve teorilerin ekonomik modeller ile matematiksel gösterimini kavrayabilme;
8 Marjinal analizde kullanilan matematik temellerini kavrayabilme;
9 Kısıtlı ve kısıtsız maksimizasyonu ve minimizasyonun iktisadi ilkelerini anlayabilme;
10 Ekonomik büyüme, iş döngüsü ve diğer dinamik davranışların denklem tahminini uygulayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fayda maksimizasyonu
2 Karşılaştırmalı istatistikler
3 Zarf teorisi
4 Maliyet fonksiyonları
5 Arz eğrileri
6 Tüketici teorisi
7 Gecici seçimler ( Ara sınav )
8 Çoklu varyasyon optimizasyonu
9 Polinomlar
10 Fark denklemleri
11 Belirsizlik
12 Tam olmayan bilgi
13 Kuadratik biçimler
14 Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Chiang, Alpha (1990), Fundamental Methods of Mathematical Economics, McGraw Hill
Klein, Michael W. (2002), Mathematical Methods for Economics, Pearson Education
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,17
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 5 4 5 4 3 4 5 3 4 5 3
OK2 3 4 5 3 4 5 3 4 5 3 4 5
OK3 4 4 5 3 4 5 3 4 5 3 3 4
OK4 3 4 5 3 4 3 5 3 4 5 3 3
OK5 3 4 5 3 4 5 5 5 5 3 4 5
OK6 4 5 3 5 4 3 5 4 5 3 4 5
OK7 3 5 5 4 3 5 4 3 5 4 3 5
OK8 4 3 5 4 5 3 4 3 5 5 5 4
OK9 4 5 3 4 4 3 5 4 4 5 4 3
OK10 4 5 3 3 4 5 5 4 5 3 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr