Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL TASARIM
1 Dersin Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL TASARIM
2 Dersin Kodu: SOS2004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. YILMAZ GÜLCAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ygulcanludag.edu.tr
0 224 294 22 88
U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Derste kullanılan kavramları açıklar (eğitim teknolojisi, öğretim teknolojisi, uzaktan eğitim, BDÖ v.b);
2 Öğretimde teknoloji kullanımının sınıftaki etkili iletişim açısından önemini kavrar;
3 Öğretimde yaygın olarak kullanılan tepegöz, slayt projektörü, video, bilgisayar v.b araçların kullanım ilkelerini ve güçlü yanlarını açıklar;
4 Öğretim materyali tasarım ilkelerine uygun şekilde tepegöz saydamı, slayt, afiş v.b basit ders aracı geliştirir;
5 Programalı öğretim yöntemini açıklar ve alanının eğitim programına uygun bir programalı öğretim materyali hazırlar;
6 Alanına özgü power point sunusu hazırlar;
7 Bilgisayar destekli öğretimin özelliklerini kavrar;
8 Ülkemizdeki uzaktan eğitim uygulamalarına örnekler verir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Programın tanıtımı, dersin hedeflerinin açıklanması ve öğrencilerden beklentilerin ortaya konması.Kaynakların açıklanması. Yapılmış uygulamalardan iyi örneklerin gösterimi
2 Etkili bir sunum nasıl hazırlanır? Etkili bir sunum nasıl yapılır? Temel Kavramlar -Teknoloji Nedir? -Öğretim Teknolojisi Nedir? -Sistem nedir? -Öğretimde Sistem Yaklaşımı Nedir? Öğretim Teknolojisi ve İletişim -İletişim Sürecinin Öğeleri -İletişimde Etkili Faktörler Teknolojinin okullarda kullanımına ilişkin örneklerin gösterimi
3 Öğretim Durumlarını Planlama -Giriş Etkinliklerini Planlama -İçerik Sunusunu Planlama -Alıştırmaları Planlama -Geri Bildirimi Planlama -Değerlendirmeyi Planlama -Yöntem Seçimi İletişimi olumsuz etkilen örneklere ait rol oynama
4 Araç- Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Öğretim Araç- Gereçlerinin Seçimi Görsel Materyallerin Tasarımı -Tasarım Öğeleri -Tasarım İlkeleri İletişimi olumlu etkilen örneklere ait rol oynama
5 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı -Gerçek Eşyalar ve Modeller -Tepegöz Projektörü -Slaytlar Alan öğretimindeki kazanımlara göre araç belirleme uygulamaları
6 -Televizyon ve Video -Gösteri Tahtaları -Döner Levhalar -Film Şeritleri -Yazılı Materyaller -Grafik Materyalleri Örnek dia gösterimi ve öğrencilerin hazırladıkları dialar
7 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı -Öğretim Aracı Olarak Bilgisayarlar -İletişim Aracı Olarak Bilgisayarlar -Üretim Aracı Olarak Bilgisayarlar Opak projeksiyon ile materyal gösterimi, ev ödevlerinin ve sınavların analizi
8 İletişim teknolojileri ve eğitimdeki yeri Eğitimde görsel işitsel araçlar Alanda kullanılabilecek tv programları, belgeseller, sinema filmi v.b örneklerin gösterimi ve öğrencilerin kendi çektikleri eğitsel videolar
9 Eğitimde İnternetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları Hazırlanan doğrusal ve dallara ayrılan programlı öğretim materyallerinin sunumu
10 Uzaktan Eğitim -Öğretimsel Televizyon Uzaktan eğitim uygulamalarına ait web sitelerinin zitaret edilmesi
11 Akıllı Tahta kullanımı Farklı araçlara projeksiyon makinesinin bağlanması ve akıllı tahta uygulamaları
12 Akıllı Tahta kullanımı Farklı araçlara projeksiyon makinesinin bağlanması ve akıllı tahta uygulamaları
13 Öğretim materyallerini değerlendirme Bilgisayarın okullarda yönetim ve öğretim işlerinde kullanımına ilişkin örnek gösterimler
14 Öğretim materyallerini değerlendirme Uzaktan eğitim uygulamalarına ait web sitelerinin zitaret edilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özcan DEMİREL, Eralp ALTUN, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Yayınları, Ankara, 2009
Tugba YANPAR, , Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı Yayınları, Ankara, 2009
Halil İbrahim YALIN, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayınları, 2008
Özkılıç, R., Sarıtaş, M., şentürk, A., Avcı, U., Çalışkan, N., Karadağ, E. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ed. M. Sarıtaş. PegemA Yayıncılık.2007.

Ergin, Akif. Öğretim Teknolojisi, İletişim. Pegem Yayını:17. Ankara.1995
Özdil, İlhan. Uzaktan Eğitim Teknolojisi . Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını no:69. Eskişehir.1986
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 15
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 3 17 51
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 3 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 3 0 0 4 0
OK2 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 3 0 0 4 0
OK3 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 4 0 0 4 0
OK4 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 3 3 0 4 0
OK5 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 0 0 0 4 0
OK6 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 3 0 0 4 0
OK7 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 3 0 0 4 0
OK8 5 0 0 0 5 0 0 3 0 0 0 5 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr