Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MALİ TEŞVİK SİSTEMLERİ
1 Dersin Adı: MALİ TEŞVİK SİSTEMLERİ
2 Dersin Kodu: MAL4102
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİLİZ GİRAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi İİBF Maliye Bölümü
giray@uludag.edu.tr
Tel: 0224 2941093
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Vergi teşviklerinin vergi hukukunda yeri ve önemi konusunda bilgi vermek ve vergi teşviklerinin işlevlerini yükümlüleri ve devlet açısından analiz edebilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Teşvik sistemini ve vergi teşvik sistemi konusunu kavrayabilme;
2 Vergi teşvikine ilişkin temel ve benzer kavramları açıklayabilme;
3 Vergi teşvikinin amaçları ve türlerini tanımlayabilme;
4 Vergi teşviklerinde etkinliğin ölçümü konusunda bilgi sahibi olma ve değerlendirme yapabilme;
5 Türkiye’de vergi kanunlarındaki vergi teşvikleri yorumlayabilme.;
6 Avrupa Birliği teşvik sisteminin temel esasları ve uygulamalarını kavrama Türkiye teşvik sistemi ile karşılaştırmalı olarak analiz edebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Genel olarak teşvikler: Teşvik kavramı ve vergi teşvikleri
2 Vergiye karşı tepkiler: Bireylerin vergiye karşı davranışlarını belirleyen faktörler, vergi tepki türleri
3 Vergi teşviklerinin tanımı, önemi, ilgili kavramlarla karşılaştırılması
4 Vergi Teşviklerinin ekonomik, mali, siyasi, sosyal ve idari amaçları
5 Arz-yönlü iktisat ve vergi teşvikleri
6 Vergi teşvik türleri ve karşılaştırmalı değerlendirilmesi
7 Vergi teşviklerinin etkinliği ve ölçümleri (Ara sınav)
8 Türkiye’de vergi teşviklerinin genel esasları
9 Türkiye’de yatırımlara ve ihracata yönelik teşvik uygulamaları ve değerlendirmeleri
10 Türkiye’de KOBİ’lere yönelik teşvikler
11 Türkiye’de vergi teşvik politikalarının etkinliği
12 Avrupa Birliğin’de teşviklerin amaçları ve kapsamı
13 Avrupa Birliğin’de genel vergi teşvik uygulamaları ve KOBİ’lere yönelik teşvikler
14 Türkiye ve Avrupa Birliği vergi teşvik sistemlerinin karşılaştırılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Filiz Giray, Vergi Teşvik Sistemi, 2008
2. Filiz Giray, Avrupa Birliği ve Türkiye’de Efektif Vergi Oranları, 2010.
3. Aytaç Eker, AB ve Türkiye’de Teşvik Sistemleri ve Teşvik Politikaları, 1995.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 3 4 2 3 4 3 2 0 0
OK2 2 2 3 4 2 4 3 3 2 3 0 0
OK3 3 2 4 2 4 3 3 3 4 2 0 0
OK4 2 3 3 2 4 2 4 3 2 3 0 0
OK5 3 4 3 2 3 3 3 3 2 4 0 0
OK6 4 3 2 4 3 3 3 4 3 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr