Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
LİNEER CEBİR II
1 Dersin Adı: LİNEER CEBİR II
2 Dersin Kodu: MAT1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN ÇİFTÇİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr.Basri ÇELİK-
Yrd.Doç.Dr.Atilla AKPINAR-
Öğr.Gör.Dr.Esen İYİGÜN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: sciftci@uludag.edu.tr
Telefon: +90 224 2941754
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 16059 Görükle-Bursa-TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Lineer dönüşümlere karşılık gelen matrisleri bulmak, elemanter operasyonlar ile sistemleri en basit forma indirgeyerek çözmek, permütasyon ve determinant fonksiyonlarını tanıtıp çok boyutlu düşünebilmeyi geliştirmek, çok değişkenli fonksiyonların gerçek hayattaki uygulamalarını tanıtmak, lineer denklem sistemlerini çözme metotlarını öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir lineer dönüşümün matrisini kurar. ;
2 Bir matrisi eşelon forma indirgeyebilir ve olayları basite indirgeme becerisi kazanır. ;
3 Elemanter operasyonları kullanmayı öğrenir, basit ve küçük adımlarla büyük problemleri çözme bilinci oluşur. ;
4 Permütasyon kavramını hayatın değişik modellerinde kullanma becerisi kazanır. ;
5 Çok-lineer fonksiyonları kullanarak çok boyutlu düşünme alışkanlığı edinir. ;
6 Determinant fonksiyonunun uygulaması ile topluluğa tek nesne karşılık tutma düşüncesi olgunlaşır. ;
7 Lineer denklem sistemlerini çözme metotlarını öğrenerek çok girdili çok sayıda problemi topluca ele alıp çözme yeteneğini gelişir. ;
8 Sağlıklı düşünerek bütün-parça arasındaki ilişkileri görebilir ve problem çözme yeteneği gelişir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Lineer dönüşüme karşılık gelen matris, Bir lineer dönüşümün rankı Problem Çözümü
2 Baz değişimleri ve matris özellikleri Problem Çözümü
3 Basit operasyonlar, eşelon form ve indirgenmiş eşelon form Problem Çözümü
4 Vektörlerin ve matrislerin basit operasyonları Problem Çözümü
5 Lineer denklem sistemleri, tanım ve örnekler, Gauss metodu ile çözüm metodu Problem Çözümü
6 Lineer denklem sistemlerinin Gauss-Jordan metodu ile çözümü, LU ayrışımı Problem Çözümü
7 Devirli permütasyonlar, tek-çift permütasyonlar, permütasyonlar grubu Problem Çözümü
8 Arasınav ve arasınav ile ilgili değerlendirme, geçmiş konuların tekrarı Problem Çözümü
9 Alterne n-lineer fonksiyonlar Problem Çözümü
10 Determinantlar ve determinant fonksiyonunun temel özellikleri Problem Çözümü
11 Determinant açılımları ve örnekler Problem Çözümü
12 Ters matris bulma, Bir lineer dönüşümün determinantı Problem Çözümü
13 Determinant ile lineer denklem sistemlerinin çözümü Problem Çözümü
14 Karakteristik vektörler ve karakteristik değerler Problem Çözümü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Lineer Cebir, H.Hilmi Hacısalihoğlu, Ankara,1985
2) Uygulamalı Lineer Cebir, B.Kol-.R.Hill (tercüme), Ankara, 2002
3) Linear Algebra, Serge Lang, Newyork, 1972
4) Elemantary Linear Algebra, Hartfiel.Hobbs, 1987, PWS Publisher
5) Fundamentals of Linear Algebra, Katsumi Nomizu, McGraw-Hill Book Company, 1966
6) Linear Algebra with Applications, Gareth Williams, Jones and Barlett Publishers, 2001
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 1 2 0 1 2 1 2 2 2
OK2 2 2 1 0 2 2 2 1 1 1
OK3 3 2 2 0 3 3 2 2 2 2
OK4 3 4 3 0 4 3 4 2 2 3
OK5 4 3 2 0 3 4 5 3 4 4
OK6 4 4 3 0 5 3 4 4 3 3
OK7 3 2 5 0 4 2 3 5 3 4
OK8 5 4 4 0 4 4 3 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr