Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İKTİSADA GİRİŞ
1 Dersin Adı: İKTİSADA GİRİŞ
2 Dersin Kodu: SSY3021
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. EVREN MEHMET DİNÇER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-mail: mehmetdincer@uludag.edu.tr
tel: (0224)294-18-44
Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders modern iktisat disiplinine eleştirel ve tarihsel bir yaklaşım sunmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencilere ana akım iktisat disiplinin farklı kökenlerine tarihsel bir bakış açısı kazandırmak.;
2 Öğrencilere ana akım iktisat disiplinin farklı kökenlerine eleştirel bir bakış açısı kazandırmak.;
3 Öğrencilerin alternatif iktisadi paradigmalarla tanıştırmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: İktisat Disiplinini Tarihselleştirmek
2 İktisatın Üç Ana Paradimasına Giriş
3 Neoklasik Teori I: Neoklasik Geleneğin Kökenleri ve Temel Kavramlar
4 Neoklasik Teori II: Temel Kavramlar II
5 Keynesçi Teori
6 Marksçı Teori I: Geleneğin Kökeni, Mantığı ve Temel Kavramları
7 Marksçı Teori II: Temel Kavramlar II
8 Marksçı Teori III: Sınıf Kavramı ve Günümüzdeki Yansımaları
9 Post-Keynesçi Teori
10 Ara Değerlendirme
11 Geç Neoklasik Teori: Ana Akım İktisadın Egemenliği
12 Ekonomik Salınımlar ve Krizler
13 Teorik Farkların Önemi
14 SONUÇ: İktisadi Teorilerin Eksikliği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Richard Wolff ve Stephen A. Resnick, Çatışan İktisadi Teoriler: Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı, (İstanbul: İletişim Yayınları, 2016).
Fikret Şenses , İktisada Farklı Bir Giriş (İstanbul: İletişim Yayınları, 2017).
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 4 5 5 5 3 4 4 4 3 2
OK2 2 3 3 4 4 5 3 3 3 4 4 1
OK3 2 2 4 5 5 4 3 3 3 3 3 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr