Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLGİ SOSYOLOJİSİ
1 Dersin Adı: BİLGİ SOSYOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SSY3003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. MİHRİBAN ŞENSES
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel: 0224-294-18-51 mihri@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı öğrenciye bilgi sosyolojisinin ne olduğunu, bilgi sosyolojisinin gerekliliğini öğretmek ve bilgi ve bilime yönelik sosyolojik ve eleştirel bir perspektif kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Söz konusu alanın belli başlı kavramlarını kavrayabilme.;
2 Alanın Türkiye’deki uygulamaları ve örnekleri hakkında bilgi sahibi olabilme;
3 Söz konusu alanla sosyolojinin diğer dalları arasındaki ilişkiyi ve toplumsal süreçlerle ilgisini kavrayabilme;
4 Söz konusu alanda yaşanan toplumsal süreçleri analiz edebilme yeteneği edinebilme;
5 Söz konusu alandaki belli başlı tartışmaları takip edebilme ve bunu dünyadaki örnekleri ile kıyaslama yeteneği edinebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilgi Sosyolojisi; Doğuşu ve Gelişimi
2 Epistemoloji ve Bilgi Sosyolojisi
3 Bilgi Sosyolojisinin Kurucusu: Karl Manheim
4 İdeoloji ve Bilgi
5 Bilgi Sosyolojisi; K. Marx, Durkheim, R. K. Merton
6 İdeolojilerin Sonu ve Bilgi Sosyolojisi
7 Bilginin Tarihi ve Bilgi Sosyolojisi +Ara Sınav
8 Pozitivizm ve Eleştirileri
9 Bilgi ve İktidar
10 Bilgi Sosyolojisinde Ana Akımlar
11 Bilgi Sosyolojisinden Bilim Sosyolojisine
12 Bilimsel İhtilaflar
13 Praxis Olarak Bilim
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Toulmin, Stephen, Kozmopolis, Paradigma, 2002; Mannheim, Karl, İdeoloji ve Ütopya, Epos, 2002; Arslan, Hüsamettin, Epistemik Cemaat,Paradigma, 2007; Kuhn, Thomas S., Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Kırmızı, 2006; Feyerabend, Paul, Özgür Bir Toplumda Bilim; Ayrıntı 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 26 26
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 26 26
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 3 3 2 3 5 5 5 4 2
OK2 5 4 5 3 2 3 1 4 4 4 3 3
OK3 4 3 4 2 2 2 4 4 4 5 2 3
OK4 4 5 4 3 3 3 3 4 4 5 4 3
OK5 4 4 4 3 3 2 5 4 4 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr