Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOCOĞRAFYA
1 Dersin Adı: BİYOCOĞRAFYA
2 Dersin Kodu: FEN4308
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUHLIS ÖZKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr.Muhlis ÖZKAN
muozkan@uludag.edu.tr
Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA
02242942281
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünyadaki iklim kusaklarına göre canlıların dağılımı, bu dağılımı etkileyen biyotik ve abiyotik faktörler, çesitli biyomların özellikleri ve karakteristik canlı grupları hakkında bilgi kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, yöresel ve dünyada yaşayan canlıları ve yaşam şartlarını tanımlar. ;
2 Öğrenci, canlıların dünya üzerindeki yayılışları ve bu yayılışlara etki eden faktörleri karşılaştırır. ;
3 Öğrenci, biyocoğrafik bölgeler ve bu bölgelerin özelliklerini kavrar. ;
4 Öğrenci,hayvanların yayılış ve alanı arasındaki ilişkiyi netleştirir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Biyocoğrafyanın tanımı, tarihçesi ve önemi.
2 Populasyon, kommunite ve ekosistem
3 Canlıların yeryüzündeki dağılımını etkileyen faktörler
4 Bıyocoğrafik bölgeler ve canlıları
5 Kıtaların olusumuna iliskin çesitli görüsler
6 Wegener’in kıtaların kayma teorisi
7 Dünyadaki yasam kusakları – biyomlar
8 Karasal ekosistemler
9 Sucul ekosistemler
10 Buzullasma dönemlerinin canlılar üzerindeki etkileri
11 Relikt türler
12 Kara köprülerinin biyocoğrafya açısından önemi
13 Türkiye biyocoğrafyası
14 Endemizm,Türkiye’deki endemik bitki ve hayvan türleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özkan, M Biyocoğrafya
Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası, Demirsoy, A., Meteksan Yayınları , 1999, Ankara. Biyocoğrafya, Akman, Y. Düzenli, A. ve Güney, K. Palme Yayıncılık, 2005
Biogeography, Lomolino, M. V.; Riddle, B. R.; Brown, J.H., 2005, Sinauer Associates Inc. Publishers.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 6 4 24
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,93
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr