1 | Dersin Adı: | BİYOCOĞRAFYA |
2 | Dersin Kodu: | FEN4308 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MUHLIS ÖZKAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.Muhlis ÖZKAN muozkan@uludag.edu.tr Adres: Uludağ Ünv. Eğitim Fak. Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Görükle/BURSA 02242942281 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünyadaki iklim kusaklarına göre canlıların dağılımı, bu dağılımı etkileyen biyotik ve abiyotik faktörler, çesitli biyomların özellikleri ve karakteristik canlı grupları hakkında bilgi kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Biyocoğrafyanın tanımı, tarihçesi ve önemi. | |
2 | Populasyon, kommunite ve ekosistem | |
3 | Canlıların yeryüzündeki dağılımını etkileyen faktörler | |
4 | Bıyocoğrafik bölgeler ve canlıları | |
5 | Kıtaların olusumuna iliskin çesitli görüsler | |
6 | Wegener’in kıtaların kayma teorisi | |
7 | Dünyadaki yasam kusakları – biyomlar | |
8 | Karasal ekosistemler | |
9 | Sucul ekosistemler | |
10 | Buzullasma dönemlerinin canlılar üzerindeki etkileri | |
11 | Relikt türler | |
12 | Kara köprülerinin biyocoğrafya açısından önemi | |
13 | Türkiye biyocoğrafyası | |
14 | Endemizm,Türkiye’deki endemik bitki ve hayvan türleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Özkan, M Biyocoğrafya Genel ve Türkiye Zoocoğrafyası, Demirsoy, A., Meteksan Yayınları , 1999, Ankara. Biyocoğrafya, Akman, Y. Düzenli, A. ve Güney, K. Palme Yayıncılık, 2005 Biogeography, Lomolino, M. V.; Riddle, B. R.; Brown, J.H., 2005, Sinauer Associates Inc. Publishers. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 10 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 6 | 4 | 24 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |