Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OPERA TARİHİ (OMKS)
1 Dersin Adı: OPERA TARİHİ (OMKS)
2 Dersin Kodu: GSO2107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. AYHAN HELVACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard. Doç. Dr Ayhan HELVACI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Oyunculuk Anasanat Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, müzik kültürü ve eğitiminde opera tarihinin yeri ve önemini anlayarak; uluslararası sanat müziğinde operanın gelişimini bilmek ve bu konuda estetik beğeni düzeyi geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Operanın doğuşunu bilme.;
2 Operanın gelişim sürecini açıklayabilme.;
3 İtalyan Operasının gelişimini bilme.;
4 Ünlü İtalyan Opera bestecilerini bilme.;
5 Alman operasının gelişimini bilme.;
6 Ünlü Alman opera bestecilerini bilme.;
7 Türk operalarını bilme.;
8 Çağdaş opera hakkında yorum yapabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Opera Tarihi dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri.
2 Operanın doğuşu.
3 Operanın gelişimi ve ilk örnekleri.
4 İtalyan operasının gelişimi.
5 Ünlü İtalyan opera bestecileri
6 İtalyan Operasının en çok bilinen örneklerinin dinlenmesi
7 Alman operasının gelişimi
8 Genel Değerlendirme
9 Ünlü Alman opera bestecileri
10 Alman Operasının en çok bilinen örneklerinin dinlenmesi
11 Türkiye’de operanın gelişimi
12 Türk Beşleri ve opera
13 Türk opera müziği örneklerini dinleme
14 Çağdaş Opera
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak I-V Cilt, Pan Yayıncılık, İstanbul 2002.
GRIFFITHS Paul, Batı Müziğinin Kısa Tarihi, Çev. M. Halim Spatar, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul 2010.
İLYASOĞLU Evin, Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994+10CD
ORANSAY Gültekin, Bağdarlar Geçidi, Küğ Yayını, İzmir 1977.
SACHS Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Çev. İlhan USMANBAŞ, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1965.
SAY Ahmet, Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2003.
SAY Ahmet, Müzik Ansiklopedisi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2005.
SELANİK Cavidan, Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yayımcılık, Ankara 1996.
UÇAN Ali, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 6 2 12
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 4 2 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 2 4 2 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 2 4 2 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK4 2 4 2 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK5 2 4 2 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK6 2 4 2 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK7 1 3 2 3 5 5 0 0 0 0 0 0
OK8 3 3 3 2 5 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr