1 | Dersin Adı: | TARIMDA YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI |
2 | Dersin Kodu: | TRE6103 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Tolga Tipi |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ttipi@uludag.edu.tr, Tel:0 (224) 2941590 U.Ü. Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin tarımsal işletmecilik ve tarım politikasına ilişkin kararlar alınırken yöneylem araştırması yöntemlerinin kullanımını öğrenmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yöneylem Araştırmasının tanımı, temel prensipleri, tarımda kullanım alanları | |
2 | Model kavramı, model türleri, matematiksel modeller; tarımda matematiksel modeller | |
3 | Doğrusal programlama; grafik ve simpleks yöntemi | |
4 | Duyarlılık Analizi, Primal ve Dual Modeller Arasındaki İlişkiler | |
5 | Tarım sektöründe doğrusal programlama uygulamaları | |
6 | Tamsayılı Programlama: Model Kurma | |
7 | Ulaştırma Modelleri: Model Kurma, Çözüm Teknikleri, Atama ve Aktarma Modelleri | |
8 | Dinamik Programlama: Model Kurma | |
9 | Dinamik Programlama: Model Kurma | |
10 | Doğrusal Olmayan Programlama: Model Kurma | |
11 | Doğrusal Olmayan Programlama: Problem Çözme | |
12 | Markov Zinciri Analizi | |
13 | Oyun Teorisi | |
14 | Ders tekrarı ve problem çözme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Rehber, E. Tarımda Yöneylem Araştırması, Basılmamış Ders Notları, Bursa. 2. Ecker, J.G., Kupferschmid, M. 1988. Introduction to Operations Research, John Wile&sons, Newyork. 3. Winston, W.L. 1991. Operations Research (Applications and Algorithms), Duxbury Press, California. 4. Taha H.A., Operations Research: An Introduction, Pearson Education Inc., 2003. 5. Taha H.A., Yoneylem Arastirmasi, Literatur Yayincilik (cev. Alp Baray ve Sakir Esnaf), 2000. 6. Winston W.L., Albright S.C., Practical Management Science, Duxbury Press, Wadsworth Inc., 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 70 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 30 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 10 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,83 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |