Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARIMDA YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI
1 Dersin Adı: TARIMDA YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI
2 Dersin Kodu: TRE6103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Tolga Tipi
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ttipi@uludag.edu.tr, Tel:0 (224) 2941590
U.Ü. Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin tarımsal işletmecilik ve tarım politikasına ilişkin kararlar alınırken yöneylem araştırması yöntemlerinin kullanımını öğrenmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tarımsal işletmecilik problemlerini matematiksel model olarak yazabilir;
2 Problemlerin çözümünde hangi yöneylem araştırması tekniğinin kullanılacağını bilir;
3 Kurulmuş bir modeli yöneylem araştırması tekniklerini kullanarak çözebilir;
4 Model çıktılarını analiz eder ve yorumlayabilir ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yöneylem Araştırmasının tanımı, temel prensipleri, tarımda kullanım alanları
2 Model kavramı, model türleri, matematiksel modeller; tarımda matematiksel modeller
3 Doğrusal programlama; grafik ve simpleks yöntemi
4 Duyarlılık Analizi, Primal ve Dual Modeller Arasındaki İlişkiler
5 Tarım sektöründe doğrusal programlama uygulamaları
6 Tamsayılı Programlama: Model Kurma
7 Ulaştırma Modelleri: Model Kurma, Çözüm Teknikleri, Atama ve Aktarma Modelleri
8 Dinamik Programlama: Model Kurma
9 Dinamik Programlama: Model Kurma
10 Doğrusal Olmayan Programlama: Model Kurma
11 Doğrusal Olmayan Programlama: Problem Çözme
12 Markov Zinciri Analizi
13 Oyun Teorisi
14 Ders tekrarı ve problem çözme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Rehber, E. Tarımda Yöneylem Araştırması, Basılmamış Ders Notları, Bursa.
2. Ecker, J.G., Kupferschmid, M. 1988. Introduction to
Operations Research, John Wile&sons, Newyork.
3. Winston, W.L. 1991. Operations Research (Applications
and Algorithms), Duxbury Press, California.
4. Taha H.A., Operations Research: An Introduction, Pearson Education Inc., 2003.
5. Taha H.A., Yoneylem Arastirmasi, Literatur Yayincilik (cev. Alp Baray ve Sakir Esnaf), 2000.
6. Winston W.L., Albright S.C., Practical Management Science, Duxbury Press, Wadsworth Inc., 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 30
Yıl sonu Sınavı 1 70
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 30
Finalin BAşarıya Oranı 70
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,83
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 0 2 3 2 3 1 0 0 0 0 0
OK2 3 0 2 3 3 4 2 0 0 0 0 0
OK3 0 0 2 2 2 3 0 0 0 0 0 0
OK4 1 0 2 2 4 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr