1 | Dersin Adı: | OSMANLI’DA KADIN |
2 | Dersin Kodu: | ITS6126 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SAADET MAYDAER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | msaadet@gmail.com 0224 2431337 (60218) |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Osmanlı toplumunda kadının yeri ve önemini anlamaya çalışmaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Geleneksel Türk toplum yapısında kadının konumu | |
2 | Türk tarihinde kadın | |
3 | Osmanlı’da toplumsal yapı | |
4 | Osmanlı toplumunda cinsiyet kavramı | |
5 | Osmanlı toplumunda kadının yüklendiği misyon | |
6 | Osmanlı kadının sosyo-ekonomik durumu | |
7 | Osmanlı ailesinde kadının yeri ve önemi | |
8 | Ticarî hayatta kadın ve meslek sahibi kadınlar | |
9 | Sosyal hayatta kadın | |
10 | Farklı sosyal statülerde kadın, hür, cariye ya da azatlı olmak | |
11 | Osmanlı Devleti’nde kadının eğitim durumu | |
12 | Vakıf hizmetlerinde kadın | |
13 | Kadınlar ve suç | |
14 | Modernleşme döneminde kadın |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ronald Jennings, “Women in Early 17th Century Ottoman Judical Records- The Sharia Court of anatolian Kayseri”, Journal of the Economic and Social History of the Orient, Vol. XVIII, Part 1, Leiden, 1975, ss. 53-115. Feriha Karadeniz, “XVI. Ve XVII. Yüzyıllarda Farklı Sınıflardaki Osmanlı Kadınına Genel Bir Bakış”, Osmanlı-Toplum, c. V, Yeni Türkiye Yay., Ankara, 1999, s. 450-457. Şefika Kurnaz, Cumhuriyet Öncesinde Türk Kadını (1839-1923), TCBAAK, Ankara, 1991. Abdurrahman Kurt, “Osmanlı’da Kadının Sosyo-Ekonomik Konumu”, Osmanlı-Toplum, c. V, Yeni Türkiye Yay., Ankara 1999, ss. 434-448 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |