1 |
Dersin Adı: |
MAKİNE MESLEK RESMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
MKNZ102 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
1.Yarıyıl Teknik Resim dersi almış ve başarılı olmak . Teknik Resim ve Yapım resmi bilgisi |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. ZAFER YILDIZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr.Gör.Zafer YILDIZ, Öğr.Gör.Rasim KADERLİ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
yildizzfr@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Makine imalat sektöründe kullanılan Makine elemanlarını , birleştirme yöntemlerini bilmek , standartlardan hazır makine elemanlarını seçebilme ve birleştirme resimlerini-montaj resimlerini ,parça detay-yapım resimlerini okuyabilme ve çizebilme yeteneği kazanmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Makine elemanlarının gruplandırılması , vidalı birleştirmeler |
|
2 |
Pimli-pernolu- kamalı birleştirmeler |
|
3 |
Kaynaklı birleştirmeler ve kaynaklı birleştirme sembolleri |
|
4 |
Rulmanlar , çeşitleri , katologdan rulman seçimi |
|
5 |
Kayış – kasnak sistemleri , çeşitleri. Dişli çarklar ve çeşitleri. Düz dişli hesaplamaları. |
|
6 |
Helis ve Konik Dişli çarklar ve çeşitleri. Helis dişli , konik dişli hesaplamaları. |
|
7 |
Sonsuz vida ve karşılık dişlisi , hesaplamaları. |
|
8 |
Ders Tekrarı |
|
9 |
Montaj resimleri, çeşitleri, numaralandırma sistemi. |
|
10 |
Montaj resmi çizimi ve montaj numaralarının verilmesi. |
|
11 |
Montaj resmi çizimi. |
|
12 |
Montaj resminden yararlanarak yapım resimlerinin çizimi. |
|
13 |
Montaj resminden yararlanarak yapım resimlerinin çizimi. |
|
14 |
Kroki resimlerin kullanım amacı ve çizim yöntemleri. |
|