1 | Dersin Adı: | MANDA YETİŞTİRİCİLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | VET3514 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hakan ÜSTÜNER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
hustuner@uludag.edu.tr 224-2941249 uludağ üniversitesi veteriner fakültesi zootekni anabilim dalı görükle/bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünyada ve Türkiye'de manda yetiştiriciliğinin durumunu, manda ırkları ve özelliklerini, yetiştiricilik işlemlerini, manda ürünleri ve özelliklerini meme sistemi ve laktasyonunu öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dünyada manda yetiştiriciliği | |
2 | Türkiye'de manda yetiştiriciliği | |
3 | Mandaların sınıflandırılması ve kökeni, manda ırkları | |
4 | Mandaların genel özellikleri, bakımı ve beslenmesi | |
5 | Mandalarda sağım, meme sistemi ve laktasyon | |
6 | Mandalarda süt verimi ve özellikleri | |
7 | Mandalarda reprodüksiyon ve ıslah | |
8 | Malakların bakımı ve beslenmesi | |
9 | Gençlerin bakımı ve büyütülmesi | |
10 | Manda ineklerinin bakımı | |
11 | Manda eti üretimi ve kalitesi | |
12 | Manda sütü ürünleri ve özellikleri | |
13 | Manda barınakları | |
14 | Mandalarda sürü sağlığı yönetimi ve teknik işlemler. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-manda yetiştiriciliği kitabı-M.ihsan Soysal 2-Türkiye'de manda yetiştiriciliğinin önemi. Savaş Sarı Özkan.2011.Kafkas Üniversitesi Veteriner Fakültesi Dergisi. 3-Manda Yetiştiriciliği ve Türkiye'deki geleceği. Savaş Atasever, Hüseyin Erdem.2008. 19 mayıs üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 4-Türkiye'de evcil hayvanları genetik kaynakları, 2009.TAGEM. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 18 | 18 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |