Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri
1 Dersin Adı: İktisadi Büyüme ve Büyüme Modelleri
2 Dersin Kodu: IKT6103
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ön koşul yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET ARSLANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: PROF.DR. Mehmet ASLANOĞLU, aslanog@uludag.edu.tr, 0224 294 10 98, Adres: Uludağ Üniversitesi, İ.İ.B.F., A Blok 4.Kat, Oda no:419, Nilüfer, Bursa, Türkiye.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin temel amacı ekonomik modelleme ile ilgili temel analitik aygıtları kullanmak suretiyle iktisadi büyümenin temel kavram ve teorilerini öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İktisadi büyümenin temel kavramlarını öğrenebilirler;
2 Ekonomik modellerin oluşturulması ve çözümü ile ilgili analitik araçları öğrenebilirler;
3 Klasik iktisat yaklaşımının iktisadi büyüme ile ilgili düşüncelerini öğrenebilirler;
4 Modern iktisadi büyüme modellerini öğrenebilirler;
5 Ampirik kanıtları tartışmak suretiyle mutlak ve koşullu yakınsama olgusunu ayırabilirler;
6 İktisadi büyüme sürecinde beşeri sermayeye ve teknolojik gelişmeye odaklanan büyüme modellerini öğrenerek bu modellerin uygulamalarını değerlendirebilirler;
7 Ülkeler arasındaki gelir farklılıklarının nedenlerini açıklayabilirler ;
8 Devletin iktisadi büyümeyi nasıl etkilediğini öğrenebilirler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İktisadi büyüme kavramı ve önemi
2 İktisadi büyümenin ölçülmesi
3 İktisadi büyümenin kaynakları
4 Neoliberal dönemde dünyada iktisadi büyüme
5 Klasik büyüme modeli
6 Sosyalist büyüme modeli
7 Keynesçi modelde büyüme
8 Neoklasik büyüme modeli, Yakınsama sorunu
9 Schumpeter'in büyüme modeli
10 İçsel büyüme teorileri
11 Beşeri sermaye modeli
12 Ar-Ge modeli
13 Kamu politikası modeli
14 Büyüme modellerinin test edilmesi ve Türkiye ekonomisi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Muhteşem Kaynak, Büyüme Torilerine Giriş, Gazi Kitapevi, 2009
Sami Taban, İktisadi Büyüme, Ekin Yayınevi, 2016
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 80
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 20
Finalin BAşarıya Oranı 80
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK2 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK3 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK4 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK5 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK6 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK7 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 3
OK8 4 5 5 5 5 4 3 3 3 4 0
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr