Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 21 64 minara@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türk dünyası edebiyatlarından Türkçeye özenle aktarılmış ve Türk dünyasında tanınmış kitapları okumak ve çözümlemek. Türk dünyası klasiklerinden yapılacak bir seçkinin, ezberci ve geleneksel özetleme, karakter tahlili ve betimleme anlayışına kaymadan, çağdaş edebiyat çözümleme anlayışları doğrultusunda inceleme yapabilmek. “Okuma Eğitimi” dersinde kazanılan ipuçlarını kullanarak eleştirel okuma uygulamaları yapmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Edebiyatın eğitim öğretimde malzeme olarak kullanılışını öğrenme ve bunlarla ilgili uygulamalar yapma. ;
2
Türk dünyası edebiyatları kavramı çevresindeki tartışmaları yorumlayabilme.;
3
Düşünce akımlarının Türk dünyası edebiyatlarına etkilerini açıklama.;
4
Türk dünyası edebiyatlarının ürettiği evrensel değerleri sıralama.;
5
Türk dünyası edebiyatlarının klasikleşmiş eserlerinden örnekler verme.;
6
Türk dünyası edebiyatlarını oluşturan millî edebiyatların etkileşimlerini yorumlayabilme.;
7
Türk dünyası edebiyatları klasiklerini eğitim aracı olarak kullanabilme.;
8
Türk edebiyatının Türk dünyası edebiyatları içindeki yerini açıklama.;
9
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilme. ;
10
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlama, işleme ve değerlendirme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Türk Dünyası Edebiyatlarının Oluşumu
2
Çağdaş Azerbaycan Türk Edebiyatı: Bahtiyar Vahabzade – Gara Saçlar, Ağ Saçlar
3
Çağdaş Kazak Türk Edebiyatı: Mağcan Cumabayulı - Ömür
4
Çağdaş Kırgız Türk Edebiyatı: Cengiz Aytmatov - Cemile
5
Çağdaş Özbek Türk Edebiyatı: Elbek - Türkistan
6
Çağdaş Türkmen Türk Edebiyatı: Övezdurdı Nepesov - Ana
7
Çağdaş Kırım Tatar Türk Edebiyatı: Cengiz Dağcı – Yurdunu Kaybeden Adam
8
Çağdaş Kıbrıs Türk Edebiyatı: Osman Türkay – Dallar Yeryüzünde
9
Çağdaş Batı Trakya Türk Edebiyatı: Mehmet Arif – Üzeyir Ana
10
Çağdaş Yugoslavya Türk Edebiyatı: Nimetullah Hafız – Savaşın Yüreği Olsaydı
11
Çağdaş Bulgaristan Türk Edebiyatı: Osman Aziz – Onur Yarası
12
Çağdaş Karaçay-Malkar Türk Edebiyatı: Halimat Bayramuk – İki Kasım Bin Dokuz Yüz Kırk Üç
13
Çağdaş Kumuk-Türk Edebiyatı: Abdülhakim Hacı – Benim Sahibim Olsa, Ben!...
14
Çağdaş Altay Türk Edebiyatı: L. V. Kokişev – Altay Tilime
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Ali İhsan Kolcu, Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum 2010. Türk Dünyası Ortak Edebiyatı, Türk Dünyası Edebiyat Metinleri Antolojisi, C. 1-8, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, Ankara 2006. Nevzat Özkan, Türk Dilinin Yurtları, Akçağ Yayınları, Ankara. Ahmet Buran, Ercan Alkaya, Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yayınları, Ankara. Ahmet Bican Ercilasun, Türk Dünyası Üzerine İncelemeler, Akçağ Yayınları, Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
4
48
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
14
14
Diğer
2
8
16
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
14
14
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU