Ders Öğretim Planı
GIDALARDA TEMEL İŞLEMLER I
1 |
Dersin Adı: |
GIDALARDA TEMEL İŞLEMLER I |
2 |
Dersin Kodu: |
GIDZ101 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi SÜREYYA SALTAN EVRENSEL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ssaltanev@gmail.com |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
, Gıda İşleme Yöntemlerinin Tanıtılması ve İlkelerinin Öğretilmesi |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Gıdaların korunma ve işlenme gerekliliği;
|
2 |
Gıdanın kurutulması teknikleri;
|
3 |
Gıdanın kurutulmasında karşılaşılan sorunlar ve çözümler;
|
4 |
Pastörizasyon ve sterilizasyon teknikleri;
|
5 |
Gıdaların soğutulma teknolojileri;
|
6 |
Soğutarak depolama teknikleri;
|
7 |
Depolama sorunları ve çözümleri;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin tanıtımı ve kaynakların belirtilmesi |
|
2 |
Gıdaların korunması, bozulmasına yol açan etkenler |
|
3 |
Kurutma işlemi yapmak Evaporasyon işlemi yapmak |
|
4 |
Kurutma yöntemleri |
|
5 |
Isı işlemi uygulamak |
|
6 |
Isı transferi, kondüksiyon, konveksiyon, radyasyon
Dolaylı ısıtma yöntemleri
Doğrudan ısıtma yöntemleri
Isıl işlem uygulamaları
|
|
7 |
Pastörizasyon ile muhafaza |
|
8 |
Ders tekrarı, ARASINAV |
|
9 |
Sterilizasyon ile muhafaza |
|
10 |
Konservelerin Sterilizasyonu |
|
11 |
Soğutma işlemi yaparak muhafaza |
|
12 |
Ders tekrarı ve Kısa Sınav |
|
13 |
Soğukta Depolamak |
|
14 |
Depo koşullarını sağlamak |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gıdalarda temel işlemler ders notları-Süreyya Saltan Evrensel Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler-Bekir Cemeroğlu Gıda Teknolojisi-Sıdıka Bulduk |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
1 |
10 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
15 |
15 |
Diğer |
2 |
10 |
20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK3
|
3
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
OK4
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK5
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
OK6
|
3
|
2
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
OK7
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |