1 |
Dersin Adı: |
DRAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
OKU2018 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi ELVAN ŞAHİN ZETEROĞLU |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
eszeteroglu@uludag.edu.tr, 224 2942218, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, Okul Öncesi A.B.D., 16059 Nilüfer,Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Drama dersinin amacı okul öncesi öğretmeni adaylarının grup etkileşimi içinde tiyatro ve drama tekniklerini kullanarak, olay ve durumlarla ilgili yarattıkları doğaçlama oluşum süreçlerini canlandırmaktır. Dersin bir başka amacı oyunlar ve canlandırmalar yoluyla öğretmen adayları arasındaki uyum, güven ve iletişimi sağlamak ve sonra eğitici hedeflere ulaşmak, farklı öğretim yöntemleri içinde dramanın aşamalarından yararlanarak öğretmen adaylarına ilköğretimde aktif bir eğitim ortamı yaratma becerisi kazandırmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders içeriği hakkında genel bilgi ve kaynakların tanıtımı.
Dönem boyunca öğrencilerin araştırıp seminer olarak sınıf ortamında sunacakları konu başlıklarının öğrencilere paylaştırılması.
Grup iletişimi sağlamaya yönelik olarak grubun birbirini tanımasını sağlayacak ısınma ve iletişim etkinlikleri.
|
İsim çalışmaları: Gruba kendi adını söyleme. Gruptan birinin adını söyleme. Kendini gruba tanıtma/yürürken tanışma etkinlikleri / değerlendirme |
2 |
İletişimi geliştirecek, hayal gücünü kullanmaya dönük ısınma etkinlikleri. Değerlendirme çalışmaları. |
Ritimle yürüme. Birlikte yürüme etkinliği. Eşim ne giyinmiş oyunu.
Vücudumuzun organları ile hayali resim çizme.
Gevşeme- Değerlendirme
|
3 |
Dram, drama, dramatizasyon, dramatik oyun, tiyatro, gibi kavram ve terimlerin irdelenmesi. |
Dramadaki kavram/terimlere yönelik verilen makalelerin irdelenmesi. Örnek uygulamaların yapılması.
Basit ikili-üçlü doğaçlamalar.
Değerlendirme aşamasında her grup bir başka grubun dramasına dönük eleştirilerini sunar.
|
4 |
Dramanın aşamaları |
Dramanın aşamalarına uygun olarak bir drama sürecin gerçekleştirilmesi.
? Isınma
? Canlandırma
? Değerlendirme
aşamalarına yönelik tüm grupla çalışma.
|
5 |
Eğitimde drama ve öğrenme-öğretme ilişkisi
Drama ve öğretim programı ilişkisi
Disiplinlerarası çalışmalar
|
Okulöncesi düzeyinde bir drama sürecini planlama. Bunun için dikkat edilmesi gereken noktaların sınıfta görüşülmesi.
Disiplinlerarası çalışmalar için örnek uygulamaların, etkinliklerin planlanması ve sınıfta tartışılması.
|
6 |
Drama teknikleri |
Rol oynama-rol değiştirme-donuk imge-fotoğraf karesi-düşünce takibi-sıcak sandalye-bilinç koridoru-dedikodu halkası-rol içinde yazma gibi tekniklere dönük canlandırmaların gerçekleştirilmesi. |
7 |
Tiyatro ve Drama |
Tiyatro ve drama arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların sınıfta tartışılması.
Dramadan yola çıkılarak bir tiyatro oyununun gerçekleştirilebilmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerinde durulması, önerilerin sunulması. Performans çalışmaları.
|
8 |
Rol kartları |
Grupla birlikte rol kartları hazırlama. Bunun için gerekli unsurların dikkate alınması. Hazırlanan kartlarla yaşama dair gerçek durumların canlandırılması. Her canlandırmada bir problem durumun yaratılması, kartlara yansıtılması ve canlandırmaların sonunda problemin çözümüne dair sonuçların ortaya konulması ve sınıfça değerlendirmelerin yapılması. |
9 |
Forum tiyatro |
Forum tiyatrosu tekniği ile sınıfta yaşamdaki gerçek durumların canlandırılması. |
10 |
Dramada maskelerin kullanımı |
Dramada maskelerin önemine değinilmesi. Farklı bir ifade aracı olarak maskelerin kullanımı ve çocuklara aktarımı.
Atık malzemeler kullanılarak maskeler yaratılması ve bunları kullanarak canlandırmaların yapılması.
|
11 |
Drama ve sanatlar ilişkisi |
Görsel sanatlardan yola çıkılarak sanatsal resimlerin incelenmesi ve buradan hareketle doğaçlamaların yapılması.
Gerçek durumların canlandırması bunun için bir problem durumunun yaratılması gerektiği üzerinde durulması.
|
12 |
Doğaçlama tekniği |
Doğaçlamada dikkat edilecek noktaların açıklanması. Örnek uygulamalar: Ne- nerede-ne oluyor-ne zaman. Bir mekandaki durumların canlandırılması. |
13 |
Drama ve Yazınsal Türler |
Roman ya da öyküde anlatılan bir durumdan yola çıkılarak süreç dramasının uygulanması. Her hangi bir kaynaktan seçilen olay ya da durumdan bir kesit alınarak, bu kesiti yapılacak canlandırmanın ön hikayesi olarak kabul ettikten sonra bu ön hikayeyi yaratan farklı nedenlerle bu ön hikayenin doğurabileceği farklı durum ve sonuçların canlandırılması |
14 |
Drama ve Müzik İlişkisi |
Sözsüz müziklerden ya da klasik müziğin ritimlerinden yola çıkarak yürüme- dans-devinim çalışmaları.
Dinlediği bir müziğe öykü yazma. Müziğin kişilerde bıraktığı izlenim ve etkinin sınıfta konuşulması.
Yaratılan öykülerin sınıfta okunması ardından seçilen öykülerin gruplar tarafından canlandırılması.
|