Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EKOLOJİK SOSYOLOJİYE GİRİŞ
1 Dersin Adı: EKOLOJİK SOSYOLOJİYE GİRİŞ
2 Dersin Kodu: SSY1076
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ENES BATTAL KESKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hüsamettin ARSLAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-294-18-41 E-posta:harslan56@gmail.com
18 Dersin Web Adresi: http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html
19 Dersin Amacı Yaşanılan çevreyi ve sorunlarını tanımak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çevre ve doğayı tanıma;
2 Çevre ve toplum ilişkisini anlama;
3 Çevre ve doğanın dönüşünümü anlama;
4 Çevre ve doğaya yaklaşımları öğrenme;
5 Çevreye duyarlılık kazanma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ekoloji nedir? Temel kavramlar
2 İnsan-Doğa ilişkilerinin tarihsel arkaplanı
3 Avcı-toplayıcı toplumlardan endüstriyel toplumlara, toplum-doğa ilişkisi
4 Doğa fikrinin evrimi: Canlı doğadan mekanik doğaya
5 Doğa”, “Çevre” ve Sosyal Teori
6 Sosyal Teoride çevrenin tarihsel rolü
7 Sosyal Teoride insandışı dünyanın ve doğanın kullanımları: Aydınlanma öncesi ve Aydınlanmacı açıklamalar
8 20.yy’da sosyal teori ve insandışı dünya
9 Çevre politikalarına sağ yaklaşımlar
10 Çevre politikalarına sol yaklaşımlar
11 Gender,insandışı dünya ve sosyal düşünce
12 Çevre ve ekonomik düşünce
13 Risk, çevre ve postmodernizm
14 Ekolojik sorunlara temel yaklaşımlar, çözümler ve öneriler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bookchin, Murray, Ekolojik Bir Topluma Doğru, Sümer, 2014; Kovel, Joel, Doğanın Düşmanı/ Kapitalizmin Sonu mu, Dünyanın Sonu mu?, Metis, 2005; Giddens, Anthony, İklim Değişikliği Siyaseti!, Phoenix, 2013; Ponting, Clive, Dünyanın Yeşil Tarihi & Çevre ve Büyük Uygarlıkların Dönüşümü, Sabancı Üniversitesi, 2012.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 2 3 4 1 2 5 5 5 5 3
OK2 5 4 2 3 5 2 3 5 5 5 4 4
OK3 4 5 2 2 3 2 3 4 4 5 5 3
OK4 4 5 2 3 3 4 4 4 5 5 5 4
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr