1 | Dersin Adı: | EKOLOJİK SOSYOLOJİYE GİRİŞ |
2 | Dersin Kodu: | SSY1076 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ENES BATTAL KESKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Hüsamettin ARSLAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-41 E-posta:harslan56@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html |
19 | Dersin Amacı | Yaşanılan çevreyi ve sorunlarını tanımak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ekoloji nedir? Temel kavramlar | |
2 | İnsan-Doğa ilişkilerinin tarihsel arkaplanı | |
3 | Avcı-toplayıcı toplumlardan endüstriyel toplumlara, toplum-doğa ilişkisi | |
4 | Doğa fikrinin evrimi: Canlı doğadan mekanik doğaya | |
5 | Doğa”, “Çevre” ve Sosyal Teori | |
6 | Sosyal Teoride çevrenin tarihsel rolü | |
7 | Sosyal Teoride insandışı dünyanın ve doğanın kullanımları: Aydınlanma öncesi ve Aydınlanmacı açıklamalar | |
8 | 20.yy’da sosyal teori ve insandışı dünya | |
9 | Çevre politikalarına sağ yaklaşımlar | |
10 | Çevre politikalarına sol yaklaşımlar | |
11 | Gender,insandışı dünya ve sosyal düşünce | |
12 | Çevre ve ekonomik düşünce | |
13 | Risk, çevre ve postmodernizm | |
14 | Ekolojik sorunlara temel yaklaşımlar, çözümler ve öneriler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Bookchin, Murray, Ekolojik Bir Topluma Doğru, Sümer, 2014; Kovel, Joel, Doğanın Düşmanı/ Kapitalizmin Sonu mu, Dünyanın Sonu mu?, Metis, 2005; Giddens, Anthony, İklim Değişikliği Siyaseti!, Phoenix, 2013; Ponting, Clive, Dünyanın Yeşil Tarihi & Çevre ve Büyük Uygarlıkların Dönüşümü, Sabancı Üniversitesi, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |