Ders Öğretim Planı
OPTİK FİBERLİ HABERLEŞME SİSTEMLERİ
1 |
Dersin Adı: |
OPTİK FİBERLİ HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
2 |
Dersin Kodu: |
EEM4406 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. GÜNEŞ YILMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd. Doç. Dr. Sait Eser KARLIK |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta:gunesy@uludag.edu.tr Tel: (224) 294 20 16 Adres: Elektronik Mühendisliği Bölümü 5. Kat, No:532 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencileri değişik ışın verici, kuvvetlendirici ve fotoalıcı bloklarını içeren optik fiberli haberleşme sistemleri hakkında bilgilendirmek |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Optik fiberli haberleşme sistemlerinin yapısı ve iletim karakteristikleri hakkında bilgi sahibi olmak;
|
2 |
Optik fiberli haberleşme sistemlerinde temel problemleri belirleyebilme yeteği;
|
3 |
Optik fiberli haberleşme sistemlerinde temel problemleri çözebilme;
|
4 |
Bu sistemlerde kullanılan ışın vericilerin ve fotoalıcıların yapısı ve karakteristik parametrelerini bilmek;
|
5 |
Alıcı performans analizi yapabilmek;
|
6 |
Sayısal iletim sistemlerinde kullanılan hat kodlama yöntemlerine ve performans analiz tekniklerine hakim olmak;
|
7 |
Koherent haberleşme sistemleri hakkında fikir sahibi olmak ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Optik fiberli haberleşmeye giriş, optik dalga kılavuzlarında mod teorisi, optik fiberde yayınan modlar |
|
2 |
Optik fiberde zayıflama |
|
3 |
Optik fiberde dispersiyon |
|
4 |
Tek modlu fiberde tasarım optimizasyonu, ışın vericiler |
|
5 |
Işığın optik fibere gönderilmesi ve çiftlenim |
|
6 |
Fotoalıcılar, optik alıcının çalışma prensipleri, sayısal alıcıda performans hesabı |
|
7 |
Sayısal iletim sistemleri: noktadan noktaya hatlar, hat kodlaması |
|
8 |
Yıl İçi Sınav + Ders Tekrarı |
|
9 |
Sayısal iletim sistemleri: göz diyagramları, gürültünün sistem performansına etkisi |
|
10 |
Koherent haberleşme sistemleri- Homodin ve heterodin algılama, yarıiletken lazer gereksinimleri, polarizasyon kontrolü |
|
11 |
Koherent haberleşme sistemleri- modülasyon yöntemleri |
|
12 |
Optik haberleşmede ileri teknikler ve sistemler- WDM ve yerel alan ağları |
|
13 |
Optik haberleşmede ileri teknikler ve sistemler- optik kuvvetlendiriciler ve fotonik anahtarlama |
|
14 |
Optik fiberli algılama sistemleri |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Optical Fiber Communications, G. Keiser, 4th Ed., McGraw-Hill, 2010. 2. Fiber Optic Communication Systems, G. P. Agrawal, 4th Ed., Wiley- Interscience, 2010. 3. Optical Fiber Communications: Principles and Practice, 3rd Ed., J. M. Senior, Prentice Hall, 2008. 4. Fiber Optik, Sedat Özsoy, Birsen Yayınevi, 2009. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
2 |
50 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
50 |
Toplam |
3 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
50 |
Finalin BAşarıya Oranı |
50 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
3 |
42 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
2 |
20 |
40 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
27 |
27 |
Toplam İş Yükü |
|
|
165 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,5 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5,5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |