Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT BİLİNCİ
1 Dersin Adı: SANAT BİLİNCİ
2 Dersin Kodu: GSB0502
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okutman İ.Naci ZEYREK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Okutman İ.Naci ZEYREK nzeyrek@uludag.edu.tr
Tel (Dış Hat): 0224 394 28 20 - 294 02 47 - 294 02 48
Tel (iç hat):428 20 - 402 47 - 402 48
Fax (Dış Hat): 0224 294 09 29
Fax (İç Hat):409 29
Uludağ Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Güzel Sanatlar Bölümü,Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bölümler Binası Görükle Yerleşkesi - 16059 Nilüfer / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fen, Sağlık ve Sosyal Bilimlerin farklı bölümlerindeki öğrencilere yönelik olarak planlanmış olan derste; sanatı ve sanat yapıtlarını en temel özellikleriyle ele alarak, teknik, olgusal, kavramsal, alegorik ve ikonografik açıdan sanat yapıtları hakkında yeni bakış açıları kazandırabilmek: Öğrencinin sosyal ve bireysel yaşamlarına estetik değer katabilmek: Öğrencinin yaratı, tasarı, yapıt, çaba, emek, imgelem gibi kavramlar bağlamındaki toplumsal problemlerin farkına varabilmesini sağlamak: Problem çözümünde sanatçı ve tasarımcının tercih ettiği yöntem farklılıklarını tanıtmak: Farklı bilim dalları ile sanat dalları arasında mevcut olan doğrudan ilişkiyi temel örnekler üzerinden algılanmasını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat yapı ve yapıtlarına karşı yeni bakış açıları kazandırabilme. ;
2 Sanat yapıtlarındaki İkonografik ve alegorik dili temel simgeleriyle tanınmasını sağlama. Google+ Profil Simgesi Arama Posta E-POSTA YAZ Etiketler Gelen Kutusu (8) Yıldızlı Önemli Gönderilmiş Postalar Taslaklar (1) [Imap]/Trash Diğer DaraltHangouts Diğer 8 / 317 Yıldızlı değil Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Yıldızlı Yıldızlı Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Yıldızlı Yıldızlı Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Yıldızlı değil Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Yıldızlı değil Yıldızlı değil Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı değil Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı değil Ek Yıldızlı Ek Yıldızlı Ek Tümünü daralt Tümünü genişlet Yazdır Yeni pencerede Seçmeli Ders Güncellemesi Hk. Gelen Kutusu x İSMAİL NACİ ZEYREK <nzeyrek@uludag.edu.tr> Ekler12:02 (22 saat önce) Alıcı: bana İLGİ: 64021249-105.03/7028 Fakültenizin 6. yarıyıl müfredatında yer alan Genel Seçmeli derslerden GSB0502 Sanat Bilinci dersinin ilgi yazınız gereği tarafımdan istenen güncellemeleri yapılarak son hali, Word ve PDF formatlarıyla EK'te sunulmuştur. Gereğini Bilgilerinize arz ederim. Dr. İ.Naci Zeyrek Sanat Bilinci Dersi Yürütücüsü Rektörlüğe Bağlı Güzel Sanatla Bölümü 2 Ek GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).docx adlı eki önizle GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).docx GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).pdf adlı eki önizle GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).pdf Yanıtla veya Yönlendir 0,52 GB alan kullanılıyor Yönet Program Politikaları Google tarafından geliştirilmiştir Son hesap etkinliği: 34 dakika önce Ayrıntılar İSMAİL NACİ ZEYREK nzeyrek@uludag.edu.tr Ayrıntıları göster Sanat yapıtlarındaki İkonografik ve alegorik dili temel simgeleriyle tanınmasını sağlama. Sayfa 1/4 1 Ders Öğretim Planı SANAT BİLİNCİ 1 Dersin Adı: SANAT BİLİNCİ 2 Dersin Kodu: GSB0502 3 Dersin Türü: Genel Seçmeli 4 Dersin Seviyesi: Lisans 5 Dersin Verildiği Yıl: - 6 Dersin Verildiği Yarıyıl: Bahar 7 Dersin AKTS Kredisi: 3 8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3 9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta) : 0 10 Laboratuvar Ders Saati (saat/hafta) : 0 11 Dersin Önkoşulu: Yok 12 Dersin Dili: Türkçe 13 Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze 14 Dersin Koordinatörü: Okt.Dr. İ.Naci ZEYREK 15 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okt. Dr. İ.Naci ZEYREK 16 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Güzel Sanatlar Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bölümler Binası Görükle Yerleşkesi – 16059 Nilüfer /Bursa Tel (Dış Hat) : (224) 294 28 20 - 294 02 47 - 294 02 48 Tel (İç Hat) : 428 20 - 402 47 - 402 48 Faks (Dış Hat) : 224 294 09 29 Faks (İç Hat) : 409 29 nzeyrek@uludag.edu.tr 17 Dersin WEB Adresi: 18 Dersin Amacı: Fen, Sağlık ve Sosyal Bilimlerin farklı bölümlerindeki öğrencilere yönelik olarak planlanmış olan derste; sanatı ve sanat yapıtlarını en temel özelikleriyle ele alarak, teknik, olgusal, kavramsal, alegorik ve ikonografik açıdan sanat yapıtları hakkında yeni bakış açıları kazandırabilmek: Öğrencinin sosyal ve bireysel yaşamlarına estetik değer katabilmek: Öğrencinin yaratı, tasarı, yapıt, çaba, emek, imgelem gibi kavramlar bağlamındaki toplumsal problemlerin farkına varabilmesini sağlamak: Problem çözümünde Sayfa 2/4 2 sanatçı ve tasarımcının tercih ettiği yöntem farklılıklarını tanıtmak: Farklı bilim dalları ile sanat dalları arasında mevcut olan doğrudan ilişkiyi temel örnekler üzerinden algılanmasını sağlamak. 19 Dersin Öğrenme Kazanımları: 1 Sanat yapı ve yapıtlarına karşı yeni bakış açıları kazandırabilme. 2 Sanat yapıtlarındaki İkonografik ve alegorik dili temel simgeleriyle tanınmasını sağlama. 3 Öğrencinn, duygusal ve görsel zekalarının gelişmesine katkı sağlayabilme. 4 Öğrencinin, bireysel ve sosyal yaşamlarına estetik değer katabilme. 5 Çağımızın bireysel ve toplumsal problemlerinin çözümünde sanatçı ve tasarımcının seçtiği yöntem farklılıklarını ayırt edebilme. 6 Farklı sanat dalları ve üsluplarının geçirdiği tarihsel süreci temel örnekler üzerinden kavratabilme. 7 Öğrenciye, bir sanat eserini algılama, anlama ve anlamlandırma becersini kazandırabilme. 20 Dersin İçeriği: Hafta Teorik Uygulama 1 Dersin amacı, işlenişi ve kazanımları hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi; Kültür, Uygarlık, Medeniyet ve Sanat İlişkisi; Bilim, Teknoloji ve Sanat İlişkisi. 2 Sanat ve Tasarım İlişkisi, farklılıkları; Sanatçı – Tasarımcı kimlikleri ve bunların problemlere yaklaşımı, problem çözme yöntemleri; Sanatçı ve Manifesto. 3 Sanat ve Ekonomi İlişkisi; Sanat ve İdeoloji ilişkisi; Sanat ve İnanç İlişkisi; Mitoloji, İkonografi ve İkonoloji. 4 Sanat Eserini Algılama, Anlama, Anlamlandırma; Özdeşleyim; Sanatta Estetik Algı; Tarihsel Süreçte Estetiğin Tanımları; Tarihsel Süreçte Estetiğin Kuramcıları; Çağdaş Estetik Kuramları; 5 Tarihsel Süreçte Sanat Felsefesi; Çağdaş Sanat Felsefesi; Sanat Felsefesi ve Estetik İlişkisi. 6 Tarihsel Süreçte Sanat Akım ve Üslupları; Naif, Primitif, Arkaik, Klasik, Barok, Rokoko, Neoklasik, Modern, Postmodern, Kitch Kavramları. 7 Ara Sınav. 8 Sanat Eserlerinin Değerlendirlmesi; Özgün, Orjinal; Kopya, Röpro; Alıntı, Çalıntı. 9 Plastik Sanatlar; Resim, Özgün Baskı, Grafik, Karikatür, Çizgi Roman; Heykel, Rölyef, Seramik, Cam; Mimari. 10 İşitsel Sanatlar; Triole, Konçerto, Flarmoni, Senfoni; Şarkı, Türkü, Bozlak, Nefes; Blues, Country, Caz, Rock. Sayfa 3/4 3 11 Sahne Sanatları; Tiyatro, Mim, Stand-Up; Opera, Operet, Müzikal, Bale; Dans. 12 Görsel Sanatlar; Fotoğraf; Kolaj; Sinema; Animasyon. 13 Yazın Sanatları; Deneme, Fıkra, Fabl; Öykü, Roman, Anı; Şiir. 14 Geleneksel Sanatlar; Hat, Minyatür, Kaat'ı, Tezhip; Kündekâri, Edirnekâri, Kalemişi; Keçe, Dokuma, Halı. 21 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akyürek, E.,Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1994. Atasoy, N.,”Four İstanbul Album Some Fragments from Fourteenth-Century Shah-Names”, Ars Orientalis, 8.Cilt, 1970, s.19-48. Bazin, G.,Sanat Tarihi, Çev.Ü.Nural, S.Hilav, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998. Beksaç, E., T. Akaya, Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1990. Butcher, Kevin, Roman Syria and The Near East, First Edition, The J. Paul Getty Museum Publications, North America, 2003. Cooper, E.,History of World Pottery, Balsford, 1981. Gombrich, E.H.,Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert, 4.Basım, Remzi Kitabevi, 1992, Ankara. Cömert, B.,Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara, 1999. Lynton, N.,Modern Sanatın Öyküsü, 2.Baskı, Çev. C.Çapan, S.Öziş, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991. Mathews, T.F.,Byzantium: The Art of Byzantium: Between Antiquityand The Renaissance, Weidenfeldand Nicolson, London, 1998. François Hattinger, Orbis Pictus: Madones Italiennes, Volume XVIII, Payot Lausanne, Imprimé en Suisse, t.y. Sözen, M., U. Tanyeli, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986. Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, 4.Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Wilson, E.,Ornament 8.000 Years, British Museum Pres, London, 1993. 22 Değerlendirme YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ Ara Sınav 1 40 Kısa Sınav 0 0 Ödev 0 0 Yıl Sonu Sınavı 1 60 Toplam 2 100 Yıl içi çalışmalarının Başarıya 40 Sayfa 4/4 4 Oranı Finalin Başarıya Oranı 60 Toplam 100 Açıklama 23 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU Etkinlik SAYISI Süresi Toplam İş Yükü Teorik Dersler 14 3 42 Uygulamalı Dersler 0 0 0 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 5 45 Ödevler 0 0 0 Projeler 0 0 0 Arazi Çalışmaları 0 0 0 Ara Sınavlar 1 1 1 Diğer 0 0 0 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2 Toplam İş Yükü 90 Toplam İş Yükü / 30 saat 90 / 30 Dersin AKTS Kredisi 3 24 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRETİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 ÖK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ÖK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ÖK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ÖK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ÖK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ÖK: Öğrenme kazanımlar PY: Program yeterlilikleri Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek 2/4 Sayfa 1/4 Sayfa 2/4 Sayfa 3/4 GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).docx Aç 1/2 öğe GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).docx GSB0502 Sanat Bilinci Ders Öğretim Planı (Güncelleme, 31 Mart 2016).pdf;
3 Öğrencinin, duygusal ve görsel zekalarının gelişmesine katkı sağlayabilme.;
4 Öğrencinin, bireysel ve sosyal yaşamlarına estetik değer katabilme.;
5 Çağımızın bireysel ve toplumsal problemlerinin çözümünde sanatçı ve tasarımcının seçtiği yöntem farklılıklarını ayırt edebilme.;
6 Farklı sanat dalları ve üsluplarının geçirdiği tarihsel süreci temel örnekler üzerinden kavratabilme.;
7 Öğrenciye, bir sanat eserini algılama, anlama ve anlamlandırma becerisini kazandırabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacı, işlenişi ve kazanımları hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi; Kültür, Uygarlık, Medeniyet ve Sanat İlişkisi; Bilim, Teknoloji ve Sanat İlişkisi.
2 Sanat ve Tasarım İlişkisi, farklılıkları; Sanatçı – Tasarımcı kimlikleri ve bunların problemlere yaklaşımı, problem çözme yöntemleri; Sanatçı ve Manifesto.
3 Sanat ve Ekonomi İlişkisi; Sanat ve İdeoloji ilişkisi; Sanat ve İnanç İlişkisi; Mitoloji, İkonografi ve İkonoloji
4 Sanat Eserini Algılama, Anlama, Anlamlandırma; Özdeşleyim; Sanatta Estetik Algı; Tarihsel Süreçte Estetiğin Tanımları; Tarihsel Süreçte Estetiğin Kuramcıları; Çağdaş Estetik Kuramları;
5 Tarihsel Süreçte Sanat Felsefesi; Çağdaş Sanat Felsefesi; Sanat Felsefesi ve Estetik İlişkisi.
6 Tarihsel Süreçte Sanat Akım ve Üslupları; Naif, Primitif, Arkaik, Klasik, Barok, Rokoko, Neoklasik, Modern, Postmodern, Kitch Kavramları.
7 Ara Sınav.
8 Sanat Eserlerinin Değerlendirlmesi; Özgün, Orjinal; Kopya, Röpro; Alıntı, Çalıntı.
9 Plastik Sanatlar; Resim, Özgün Baskı, Grafik, Karikatür, Çizgi Roman; Heykel, Rölyef, Seramik, Cam; Mimari.
10 İşitsel Sanatlar; Triole, Konçerto, Flarmoni, Senfoni; Şarkı, Türkü, Bozlak, Nefes; Blues, Country, Caz, Rock.
11 Sahne Sanatları; Tiyatro, Mim, Stand-Up; Opera, Operet, Müzikal, Bale; Dans.
12 Görsel Sanatlar; Fotoğraf; Kolaj; Sinema; Animasyon.
13 Yazın Sanatları; Deneme, Fıkra, Fabl; Öykü, Roman, Anı; Şiir.
14 Geleneksel Sanatlar; Hat, Minyatür, Kaat'ı, Tezhip; Kündekâri, Edirnekâri, Kalemişi; Keçe, Dokuma, Halı.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Akyürek, E.,Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, Kabalcı
Yayınevi, İstanbul, 1994.
Atasoy, N.,”Four İstanbul Album Some Fragments from
Fourteenth-Century Shah-Names”, Ars Orientalis, 8.Cilt, 1970,
s.19-48.
Bazin, G.,Sanat Tarihi, Çev.Ü.Nural, S.Hilav, Sosyal Yayınlar,
İstanbul, 1998.
Beksaç, E., T. Akaya, Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim
Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1990.
Butcher, Kevin, Roman Syria and The Near East, First Edition,
The J. Paul Getty Museum Publications, North America, 2003.
Cooper, E.,History of World Pottery, Balsford, 1981.
Gombrich, E.H.,Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert,
4.Basım, Remzi Kitabevi, 1992, Ankara.
Cömert, B.,Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara,
1999.
Lynton, N.,Modern Sanatın Öyküsü, 2.Baskı, Çev. C.Çapan,
S.Öziş, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991.
Mathews, T.F.,Byzantium: The Art of Byzantium: Between
Antiquityand The Renaissance, Weidenfeldand Nicolson,
London, 1998.
François Hattinger, Orbis Pictus: Madones Italiennes, Volume
XVIII, Payot Lausanne, Imprimé en Suisse, t.y.
Sözen, M., U. Tanyeli, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,
Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986.
Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, 4.Basım, Remzi Kitabevi,
İstanbul, 1992.
Wilson, E.,Ornament 8.000 Years, British Museum Pres,
London, 1993.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 5 45
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr