1 | Dersin Adı: | SANAT BİLİNCİ |
2 | Dersin Kodu: | GSB0502 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Tıp Fakültesi Öğrenci İşleri |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Okutman İ.Naci ZEYREK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Okutman İ.Naci ZEYREK nzeyrek@uludag.edu.tr Tel (Dış Hat): 0224 394 28 20 - 294 02 47 - 294 02 48 Tel (iç hat):428 20 - 402 47 - 402 48 Fax (Dış Hat): 0224 294 09 29 Fax (İç Hat):409 29 Uludağ Üniversitesi, Rektörlüğe Bağlı Güzel Sanatlar Bölümü,Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bölümler Binası Görükle Yerleşkesi - 16059 Nilüfer / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Fen, Sağlık ve Sosyal Bilimlerin farklı bölümlerindeki öğrencilere yönelik olarak planlanmış olan derste; sanatı ve sanat yapıtlarını en temel özellikleriyle ele alarak, teknik, olgusal, kavramsal, alegorik ve ikonografik açıdan sanat yapıtları hakkında yeni bakış açıları kazandırabilmek: Öğrencinin sosyal ve bireysel yaşamlarına estetik değer katabilmek: Öğrencinin yaratı, tasarı, yapıt, çaba, emek, imgelem gibi kavramlar bağlamındaki toplumsal problemlerin farkına varabilmesini sağlamak: Problem çözümünde sanatçı ve tasarımcının tercih ettiği yöntem farklılıklarını tanıtmak: Farklı bilim dalları ile sanat dalları arasında mevcut olan doğrudan ilişkiyi temel örnekler üzerinden algılanmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin amacı, işlenişi ve kazanımları hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi; Kültür, Uygarlık, Medeniyet ve Sanat İlişkisi; Bilim, Teknoloji ve Sanat İlişkisi. | |
2 | Sanat ve Tasarım İlişkisi, farklılıkları; Sanatçı – Tasarımcı kimlikleri ve bunların problemlere yaklaşımı, problem çözme yöntemleri; Sanatçı ve Manifesto. | |
3 | Sanat ve Ekonomi İlişkisi; Sanat ve İdeoloji ilişkisi; Sanat ve İnanç İlişkisi; Mitoloji, İkonografi ve İkonoloji | |
4 | Sanat Eserini Algılama, Anlama, Anlamlandırma; Özdeşleyim; Sanatta Estetik Algı; Tarihsel Süreçte Estetiğin Tanımları; Tarihsel Süreçte Estetiğin Kuramcıları; Çağdaş Estetik Kuramları; | |
5 | Tarihsel Süreçte Sanat Felsefesi; Çağdaş Sanat Felsefesi; Sanat Felsefesi ve Estetik İlişkisi. | |
6 | Tarihsel Süreçte Sanat Akım ve Üslupları; Naif, Primitif, Arkaik, Klasik, Barok, Rokoko, Neoklasik, Modern, Postmodern, Kitch Kavramları. | |
7 | Ara Sınav. | |
8 | Sanat Eserlerinin Değerlendirlmesi; Özgün, Orjinal; Kopya, Röpro; Alıntı, Çalıntı. | |
9 | Plastik Sanatlar; Resim, Özgün Baskı, Grafik, Karikatür, Çizgi Roman; Heykel, Rölyef, Seramik, Cam; Mimari. | |
10 | İşitsel Sanatlar; Triole, Konçerto, Flarmoni, Senfoni; Şarkı, Türkü, Bozlak, Nefes; Blues, Country, Caz, Rock. | |
11 | Sahne Sanatları; Tiyatro, Mim, Stand-Up; Opera, Operet, Müzikal, Bale; Dans. | |
12 | Görsel Sanatlar; Fotoğraf; Kolaj; Sinema; Animasyon. | |
13 | Yazın Sanatları; Deneme, Fıkra, Fabl; Öykü, Roman, Anı; Şiir. | |
14 | Geleneksel Sanatlar; Hat, Minyatür, Kaat'ı, Tezhip; Kündekâri, Edirnekâri, Kalemişi; Keçe, Dokuma, Halı. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Akyürek, E.,Ortaçağ’dan Yeniçağ’a Felsefe ve Sanat, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1994. Atasoy, N.,”Four İstanbul Album Some Fragments from Fourteenth-Century Shah-Names”, Ars Orientalis, 8.Cilt, 1970, s.19-48. Bazin, G.,Sanat Tarihi, Çev.Ü.Nural, S.Hilav, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998. Beksaç, E., T. Akaya, Kaynak ve Kökleriyle Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul, 1990. Butcher, Kevin, Roman Syria and The Near East, First Edition, The J. Paul Getty Museum Publications, North America, 2003. Cooper, E.,History of World Pottery, Balsford, 1981. Gombrich, E.H.,Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert, 4.Basım, Remzi Kitabevi, 1992, Ankara. Cömert, B.,Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınevi, Ankara, 1999. Lynton, N.,Modern Sanatın Öyküsü, 2.Baskı, Çev. C.Çapan, S.Öziş, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991. Mathews, T.F.,Byzantium: The Art of Byzantium: Between Antiquityand The Renaissance, Weidenfeldand Nicolson, London, 1998. François Hattinger, Orbis Pictus: Madones Italiennes, Volume XVIII, Payot Lausanne, Imprimé en Suisse, t.y. Sözen, M., U. Tanyeli, Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986. Turani, A., Dünya Sanat Tarihi, 4.Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Wilson, E.,Ornament 8.000 Years, British Museum Pres, London, 1993. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 9 | 5 | 45 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |