sevdaerer@gmail.com 0 224 2951721 Uludağ Üniversitesi, Tıp Fakültesi Nöroloji ABD, Görükle Bursa 16059
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Ekstarpiramidal sistem (EPS) hastalıklarını tüm yönleriyle öğrencilere öğretmektir. EPS hastalıklarının tanımı, fizyolojisinin kısaca hatırlanması, hiperkinetik ve hipokinetik hareket bozukluklarının tipleri (Hiperkinetik ve Hipokinetik hastalıklar nelerdir) ve fenomenolojileri tanımlama, hastalıkların anatomofizyolojisi, etyolojisi ve epidemiyolojisi, yaşam kalitesine etkileri ve tedavi yaklaşımları işlenecektir.
Hedefimiz tıp öğrencisinin EPS hastalık guruplarını tanımlayabilmesi, ve bu gibi hastalıklarla karşılaştığında anamnez almasını, muayene etmesini, ayırıcı tanı yapabilmesini, doğru tanı ve doğru tedavi yaklaşımlarını öğretmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
EPS hastalıklarını tanımlama;
2
Hiperkinetik hareket bozukluklarında fenomenoloji;
3
Hipokinetik hareket bozukluklarında fenomenoloji;
4
Parkinson hastalığı ve diğer hareket bozukluklarında ayrıcı tanı;
5
Parkinson hastalığı ve diğer hareket bozukluklarında tedavi yöntemleri;
6
Parkinson hastalığı ve diğer hareket bozukluklarında etyoloji;
7
Parkinson hastalığı ve diğer hareket bozukluklarında epidemiyoloji;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bazal Ganglionların Fonksiyonel Anatomisi ve Fizyolojisi
2
Bazal Ganglionların Fonksiyonel Anatomisi ve Fizyolojisi
3
Parkinson hastalığı-Parkinson artı sendromlar
4
Parkinson hastalığı-Parkinson artı sendromlar
5
Hiperkinetik hareket bozuklukları- Tremor
6
Hiperkinetik hareket bozuklukları- Tremor
7
Kore – Atetoz
8
Kore – Atetoz
9
Distoni-Ballsimus
10
Distoni-Ballsimus
11
Tik Bozuklukları
12
Miyoklonus
13
Huzursuz Bacaklar Sendromu- Ataksiler
14
Huzursuz Bacaklar Sendromu- Ataksiler
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1-Hareket Bozuklukları Hastalıkları Editör, Prof. Dr. Bülent Elibol. 2-Nörolojik Hastalıklar – UÜ Nöroloji Ders Kitabı Editör Prof. Dr. Erhan Oğul 3-Parkinson Hastalığı ve Harket Bozuklukları Editör, Prof.Dr.Joseph Jankovic, Stanley Fahn
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
1
14
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
6
1
6
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
5
5
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
5
5
Toplam İş Yükü
30
Toplam İş Yükü / 30 saat
1
Dersin AKTS Kredisi
1
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU