Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞRUDAN PAZARLAMA
1 Dersin Adı: DOĞRUDAN PAZARLAMA
2 Dersin Kodu: PZRS032
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MELİS FİDANCI SEZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Doğrudan pazarlama kavramı, gelişimi ve uygulama teknikleri konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pazarlama sürecinde doğrudan pazarlamanın yerini ve işlevini kavrayabilme;
2 Doğrudan pazarlama ve veri tabanlı pazarlama ilişkisini kurabilme ve kullanabilme;
3 Doğrudan pazarlama tekniklerini belirleyebilme ve oluşturabilme;
4 Doğrudan pazarlama tekniklerinin tümünü uygun pazarlama stratejisinde uygulayabilme;
5 Doğrudan pazarlamada CRM uygulayabilme;
6 Doğrudan pazarlamada müşteri memnuniyetini sağlayabilme;
7 Doğrudan pazarlamada şikayet yönetimi sistemini yönetebilme;
8 Doğrudan pazarlamada işletme ve/veya marka imajını zedelememek için gerekli yönlendirmeleri yapabilme;
9 Doğrudan pazarlamada meslek etiğini ve yasal prosedürü uygulayabilme;
10 Doğrudan pazarlamanın etkinliğini ölçümleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğrudan Pazarlama Kavramı ve Gelişimi
2 Doğrudan Pazarlama ve veri tabanlı pazarlama
3 Doğrudan pazarlama teknikleri
4 Doğrudan postalama
5 Doğrudan pazarlamada tv reklamları
6 Katalogla pazarlama
7 Telefonla pazarlama
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Otomatik satış makineleri ve kiosklar
10 Doğrudan satış
11 Doğrudan pazarlama ve müşteri sadakati sağlama
12 Doğrudan pazarlama etkinliklerinin değerlendirilmesi
13 Örnek olaylar
14 Örnek olaylar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Lester Wunderman(2006) Doğrudan Pazarlamanın Kurucusu MediaCat Kitapları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 4 3 4 4 4 4 4 4 4 5
OK2 3 4 5 3 5 4 4 4 4 4 4 5
OK3 4 5 4 4 3 4 5 5 5 4 4 5
OK4 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4 4 5
OK5 5 4 5 4 4 4 5 5 5 4 5 5
OK6 4 4 5 5 4 5 5 4 4 5 5 5
OK7 5 4 4 5 5 4 4 5 5 5 5 5
OK8 4 5 5 5 4 5 5 5 4 5 4 5
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr