1 | Dersin Adı: | TAŞIYICI SİSTEMLER I |
2 | Dersin Kodu: | MIM3009 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. BILAL BAĞBANCI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
mbilal@uludag.edu.tr Tel: 294 21 47 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dış kuvvetlerin neden olduğu yüklemeler sonucunda taşıyıcı sistemlerde (basit kirişler, gerber kirişler, çerçeveler, kemerler ve kafes sistemlerde oluşan iç kuvvet (normal kuvvet, kesme kuvveti ve eğilme momenti) grafiklerinin oluşturulması, taşıyıcı sistemlerde dış yüklerden dolayı oluşan şekil değiştirmelerin hesaplanması, Geçmişten günümüze oluşturulan taşıyıcı sistemler ve taşıyıcı sistemleri oluşturan malzeme özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yapıya etkiyen yükler ve mesnet biçimlerinin açıklanması, dolu gövdeli ve kafes sistemlerin anlatılması, kesit zorlarının anlatılması. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
2 | Basit, çıkmalı ve konsol kirişlerde M,N,T (Moment, normal kuvvet ve Kesme kuvveti) diyagram çizim esasları. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
3 | Çerçeve ve mafsallı sistemlerin M,N,T diyagram çizim esasları. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
4 | İzostatik sistemlerde şekil değiştirme ve yerdeğiştirmelerin anlatılması. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
5 | Basit kirişlerde yerdeğiştirme hesabı. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
6 | Çerçevelerde yerdeğiştirme hesabı. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
7 | Hiperstatik sistemler. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Taşıyıcı sistemlerin tarihsel gelişimi ve anıtsal yığma yapıların anlatılması. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
10 | Anıtsal ve anıtsal olmayan yığma yapıların özellikleri, depreme dayanıklı tasarım ilkeleri. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
11 | Ahşap yapıların oluşturulması ile ilgili genel kurallar, ahşap yapıların malzeme ve taşıyıcılık ilkeleri. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
12 | Betonarme yapım sistemi. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
13 | Betonarme kiriş ve kolonlar. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar | |
14 | Betonarme döşeme ve temeller. Konu ile ilgili soru çözümü, uygulamalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
EKİZ, İ., 1995, “Yapı Statiği 1 İzostatik Sistemler”, Seç Yayın Dağıtım, İstanbul. Yorulmaz, M., Özgen, K., “Yapı Statiği” İ.T.Ü.Yayınları, İst. GÖĞÜŞ, İ., 1978, “Yapı Statiği” İ.D.M.M.A Yayınları, İstanbul Gerçek, C., “Yapıda Taşıyıcı Sistemler”, 1979, Yaprak Yayınevi, Ankara. Özşen G., Yamantürk E., 1991, ‘’ Taşıyıcı Sistem Tasarımı’’, Y.T.Ü., İstanbul. Aka, İ., Keskinel, F., Çılı, F., Çelik, O.C., 2001, “Betonarme”, Birsen Yayınevi, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |