Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARLIK ve FELSEFE
1 Dersin Adı: MİMARLIK ve FELSEFE
2 Dersin Kodu: MIM3027
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SELAY YURTKURAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Lecturer Selay Yurtkuran, PhD.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: selayyurtkuran@uludag.edu.tr, 224.2942142. U.Ü. Mimarlık Bölümü, Görükle, Bursa, 16059
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin, mimarlık ve felsefe ilişkisini, nesne/kavram olarak mimarlık düşüncesi ve eylemini tanımlayabilmesi için gerekli temel bilgiyi edinmesi, mimarlık düşüncesini şekillendiren felsefe ürünlerini anlayabilmesini sağlamak birincil hedeftir. Heidegger, Foucault, Baudrillard, Derrida, Deleuze & Guattari, gibi mimarlıkla direk ilişki kurulabilecek yaklaşımlara sahip düşünürlere temel bakışlar ve okumalarla öğrencinin mimarlık ve felsefenin etkileşimini anlaması ve eleştirel ve açık düşünebilmesi için gereken yaklaşımı kazanması amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mimarlık ve felsefe ilişkisinin, nesne/kavram olarak mimarlık düşüncesi ve eyleminin tanımlanabilmesi, ;
2 Mimarlık düşüncesini şekillendiren, felsefe ürünlerinin anlaşılması. ;
3 Mimarlık eyleminde felsefeden fayda sağlayabilmek ;
4 Heidegger, Foucault, Baudrillard, Derrida, Deleuze & Guattari, gibi mimarlıkla direk ilişki kurulabilecek yaklaşımlara sahip düşünürlerin tanınması. ;
5 Eleştirel ve açık düşünebilmek için gereken yaklaşımın kazanılması. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefe ve uğraş alanları
2 Felsefe ve Mimarlık / Mimar Felsefe’ye neden muhtaçtır?/ Mimar Felsefeden nasıl fayda sağlar?
3 Felsefe ve Mimarlık / Mimar Felsefe’ye neden muhtaçtır?/ Mimar Felsefeden nasıl fayda sağlar?
4 Ödev 1 Sunumlar ve Eleştiriler
5 Ödev 1 Sunumlar ve Eleştiriler
6 Mimarlar ve Heidegger / Ödev 2 Sunumlar
7 Mimarlar ve Foucault / Ödev 2 Sunumlar
8 Mimarlar ve Baudrillard /Ödev 2 Sunumlar
9 Ders tekrarı ve Ara Sınav
10 Mimarlar ve Derrida / Ödev 2 Sunumlar
11 Mimarlar Deleuze & Guattari / Ödev 2 Sunumlar
12 21. yy. Mimarlık bağlamında Felsefe Okumaları
13 21. yy. Mimarlık bağlamında Felsefe Okumaları
14 Ödev 3 Sunumlar ve Eleştiriler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Atasoy A, Şentürer A, Ural Ş. (eds) 2004. “Mimarlık ve Felsefe”. YEM Yayınları.
Bachelard G. 1994. “Poetics of Place”. Beacon Press.
Ballantyne A. 2007. “Deleuze & Guattari for Architects”. Rouledge
Branko M. 2011. “Philosophy for Architects”. Princeton Architectural Press.
Cevizci A. 2011. “Felsefe Tarihi: Thales’ten Baudrillard’a”. Say Yayınları.
Coyne R. 2007. “Derrida for Architects”. Routledge.
Politzer G. 2009. “Felsefenin Başlangıç İlkeleri”. Arya Yayıncılık.
Ramond C. 2011.”Derrida Sözlüğü”. Say Yayınları.
Revel J. 2012. “Foucault Sözlüğü”. Say Yayınları.
Sharr A. 2007. “Heidegger for Architects”. Routledge.
Zourabichvili F. 2011. “Deleuze Sözlüğü”. Say Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 30
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 10 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 1 1 4 1 1 1 1 1 2 1
OK2 3 1 1 4 1 1 1 1 1 2 1
OK3 3 1 1 4 1 1 1 1 1 2 1
OK4 3 1 1 4 1 1 1 1 1 2 1
OK5 3 1 1 4 1 1 1 1 1 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr