1 |
Dersin Adı: |
ACİL HASTA BAKIMI II |
2 |
Dersin Kodu: |
İAYZ104 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
4 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yoktur |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. DERYA ASLAN HUYAR |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr.Erol Armağan, Doç.Dr.Şule Akköse Aydın, Uzm.Dr.Fatma Özdemir, Uzm.Dr.Ataman Köse |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
deryaslan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Acil Hasta Bakımı II dersinde; Hasta veya yaralıyı izlemek, ilaç uygulamak, enfeksiyon hastalıklarını değerlendirmek ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin Tanıtımı: Giriş, amaç ve Öğrenim hedefleri |
Hasta veya Yaralıyı İzlemek, |
2 |
Hasta veya Yaralıyı İzlemek, |
İlaç Uygulamak, |
3 |
İlaç Uygulamak, |
Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek |
4 |
Sindirim Sistemi Hastalıklarını Değerlendirmek |
Sindirim sistemi acilleri, |
5 |
Sindirim sistemi acilleri, |
Karın Ağrılı Hastaya Acil Bakım Uygulamak, |
6 |
Karın Ağrılı Hastaya Acil Bakım Uygulamak, |
Metabolik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak |
7 |
Metabolik Hastalıkları Değerlendirmek, |
Enfeksiyon Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak, |
8 |
Metabolik Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak |
Ürogenital Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak |
9 |
Metabolik Hastalıklar- Diyabet |
|
10 |
Metabolik Hastalıklar -Sıvı-elektrolit, asit- baz, |
|
11 |
Enfeksiyon Hastalıklarını Değerlendirmek, |
|
12 |
Enfeksiyon Hastalıklarında Acil Bakım Uygulamak, |
|
13 |
Ürogenital Hastalıkları Değerlendirmek |
|
14 |
Ürogenital Hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak |
|