1 | Dersin Adı: | GÜNEŞ ve RÜZGAR ENERJİSİNİN TARIMSAL UYGULAMALARI |
2 | Dersin Kodu: | BSM3519-S |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ VARDAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-posta: dravardar@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 2941605 Adres: Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Günümüzde fosil kaynaklı enerjilerin yerine alternatif olma yolunda emin adımlarla ilerleyen yenilenebilir enerji kaynakları hemen her branştan insanın ilgisini çekmektedir. Bu dersin amacı da bu kapsamda, iklim değişikliği, güneş enerjisi ve rüzgar enerjisinin temel kavram ve prensiplerine ilişkin sağlam bir temel oluşturarak, öğrenciye güneş ve rüzgar enerjisinin uygulamaları ile ilgili elde ettiği bilgilerden etkin yararlanma olanağı sunmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş ve enerji kavramının önemi | Ders konusundaki beklentilerin analizi |
2 | Enerji kaynakları ve sınıflandırması | Ödev konularının verilmesi ve bilgilendirme |
3 | Fosil kökenli enerjiler ve etkileri | Fosil kökenli enerji kaynakları ve etkilerini anlatan görsel ve videoların incelenmesi |
4 | Küresel ısınma ve iklim değişikliği | Küresel ısınma ve iklim değişikliğinin etkilerini anlatan görsel ve videoların incelenmesi |
5 | Yenilenebilir enerji kaynakları ve bu kaynakların olumlu-olumsuz yönleri | Yenilenebilir enerji kaynaklarını anlatan görsel ve videoların incelenmesi |
6 | Güneş ışınımı | Güneş ışınım hesaplamaları |
7 | Güneş enerjisi sistemleri | Güneş enerjisi sistem seçimi ve tasarımı |
8 | Güneş enerjisiyle kurutma, sera ısıtma, soğutma ve elektrik üretimi | Güneş enerjisiyle kurutma, sera ısıtma, soğutma ve elektrik üretimi hesaplamaları |
9 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Güneş enerjisiyle kurutma, sera ısıtma, soğutma ve elektrik üretimi hesaplamaları |
10 | Güneş enerjisi temelli enerji çözümleri | Güneş enerjisi temelli projelendirme |
11 | Rüzgârın karakteristik özellikleri ve yapısal parametreleri | Rüzgârın yapısal parametrelerine ilişkin hesaplamalar |
12 | Rüzgar mekaniği ve aerodinamiği | Rüzgar mekaniği ve aerodinamiği hesaplamaları |
13 | Rüzgar enerjisi temelli enerji çözümleri | Rüzgar enerjisi temelli projelendirme |
14 | Genel Tekrar | Güneş ve Rüzgar enerjisi hibrit sistemlerinin projelendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Vardar A. ve Çetin B., 2010. Yenilenebilir Enerji Kaynakları Potansiyeli ve Kullanılabilirliği, 6. Kadir Has Ödülleri, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul. 2. Klug H., 2001. Basic Course of Wind Energy (Seminer notları), Deutsche Windenergie Institute (DEWI), İstanbul. 3. Hanus B. Ve Stempel U.E., 2011. Das grosse Solar- und Windenergie Werkbuch, Franzis Verlag GmbH, Poing, Germany. 4. Quaschning, V., 2010. Erneuerbare Energien und Klimaschutz, Carl Hanser Verlag, München, Germany. 5. Öztürk, H.H., 2008. Güneş Enerjisi ve Uygulamaları, Birsen Yayınevi, İstanbul. 6. Yiğit, A. Ve Atmaca İ., 2010. Güneş Enerjisi, Alfa Aktüel, Bursa. 7. Crome, H., 2010. Handbuch Windenergie Technik, ökobuch, Staufen bei Freiburg, Germany. 8. Acaroğlu, M., 2003. Alternatif Enerji Kaynakları, Atlas yayınları, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |