1 | Dersin Adı: | Endokrinolojiye Giriş |
2 | Dersin Kodu: | TFZ 5009 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TÜLİN ALKAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç Dr Fadıl Özyener, Prof Dr Nevzat KAHVECİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
talkan@uludag.edu.tr 2954016 Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Anabilim Dalı 16059 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Endokrin sistem hormonlarının yapı, işlev ve düzenlenmelerini incelemek, normalden az veya çok salgılanmalarının sonuçlarını irdelemek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Endokrin sistemin çalışma esasları ve hormonların etki mekanizmaları | |
2 | Hipofiz hormonları ve hipotalamustan kontrolleri | |
3 | Büyüme hormonu | |
4 | Tiroid ve paratiroid bezi | |
5 | Tiroid bezi salgı bozuklukları | |
6 | Kan kalsiyum – fosfor düzeyinin regülasyonu ve bozuklukları | |
7 | Adrenal korteks hormonları: Mineralokortikoidler | |
8 | Adrenal korteks hormonları: Glikokortikoidler | |
9 | Adrenokortikal sekresyon bozuklukları | |
10 | Pankreas hormonları | |
11 | Eikozanoidler | |
12 | Renin-Angiotensin-Aldosteron sistemi | |
13 | Katekolaminler | |
14 | Kan glükoz düzeyinin regülasyonu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Textbook Of Medical Physiology. Guyton AC, Hall JE., Elsevier Saunders, 11th ed., 2011 Review Of Medical Physiology. Ganong WF, 23rd Ed., 2010. İnsan Fizyolojisi. Widmaier EP, Raff H ve Strang KT, Çev Ed: Demirgören S.,10. Baskı, 2010 Principles Of Anatomy And Physiology. Tortora GJ & Grabowski SR; 9th Ed., John Wiley & Sons Inc., 2000 Lecture Notes on Human Physiology. Eds: Bray JJ, Cragg PA; McKnight ADC, Mills RG., 4th ed., Blackwell, 1999 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |