1 | Dersin Adı: | KENT ve KÜLTÜR |
2 | Dersin Kodu: | MIM5031 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. ARZU ÇAHANTİMUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | arzucahan@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Toplumun büyük bir bölümü tarafından; insan, konut, işyeri ve alt yapı yoğunluğu olarak algılanan kentlerin gelişim sürecinde sosyal ve kültürel faktörlerin taşıdığı önemin anlaşılması amaçlanmaktadır. Genç mimarların meslek yaşamlarında, kente olumlu ve ya olumsuz birer katkı olarak nitelendirilebilecek olan tasarım ve uygulama faaliyetleri sırasında kenti nasıl etkilediklerinin bilincinde olmaları hedeflenmektedir. Böylelikle yaşanabilir ve kaliteli kentsel mekanlar tasarlama yolunda önemli bir adım atılmış olacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kent, kentleşme, kentlileşme kavramları ve insan yaşamındaki önemi | |
2 | Kültür kavramı ve insanlık tarihindeki gelişimi | |
3 | Kültür kavramı ve insanlık tarihindeki gelişimi | |
4 | Küreselleşme sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişme kavramları | |
5 | Kültür ve yaşam kalitesi kavramları arasındaki ilişkiler | |
6 | Kültür ve yaşam kalitesi kavramları arasındaki ilişkiler | |
7 | Ders tekrarı ve Ara sınav | |
8 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir gelişme bileşenleri: ekolojik ,ekonomik,sosyo-kültürel bil. | |
9 | Ulusal ve uluslar arası ölçekteki yaşam kalitesi çalışmalarından örneklerin tartışılması | |
10 | Sürdürülebilir kentsel gelişme ve kent kültürü ilişkilerinin tartışılması | |
11 | Sürdürülebilir kentsel gelişme ve kültürel politikaların tartışılması | |
12 | Öğrencilerin kent ve kültür ilişkilerini irdeleyen makale çözümlemelerinin sunumları ve tartışılması | |
13 | Öğrencilerin kent ve kültür ilişkilerini irdeleyen makale çözümlemelerinin sunumları ve tartışılması | |
14 | Öğrencilerin belli bir kentsel alanda kent ve kültür ilişkilerini irdeleyen makalelerinin sunumları ve tartışılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aslanoğlu, R.,A.,1998. Kent, Kimlik ve Küreselleşme,Ezgi Kevi, Bursa. Bechtel, R.,B.,Churchman,2002, A Handbook of Environmental Psychology, John Wiley& Sons, Inc., USA. Çahantimur,I.,A.,2007,Sürdürülebilir Kentsel Gelişmeye Sosyo-kültürel Bir Yaklaşım, basılmamış doktora tezi, İ.T.Ü.,İstanbul. Lawrence, R.,2000, Sustaining Human Settlements, A Challenge for the New Millenium,Urban Int.Press,GB. Wheeler, S.M.,Beatley, T.,2004, The Sutainable Urban Development Reader, Routledge, USA. Williams, D.,FAIA, 2007, Sustainable Design, Ecology, Architecture and Planning, John Wiley and Sons, Canada. Franklin,B., 2006, Housing Transformations, Shaping the Space of 21st. Century Living, Routledge, USA. Madanipour, A., 1996, Design of Urban Space, Wiley&Sons, England. Carmona,M., et.al., 2003, Public Places, Urban Spaces, The Dimensions of Urban Design, Arch.Press, G.B. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 5 | 24 | 120 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |