Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİTKİ GEN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ, DEĞERLENDİRİLMESİ ve GELİŞTİRİLMESİ
1 Dersin Adı: BİTKİ GEN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ, DEĞERLENDİRİLMESİ ve GELİŞTİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: BAB5027
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HATİCE GÜLEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. Meryem İpek
Doç.Dr. Ahmet İpek
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hsgulen@uludag.edu.tr
224-2941477
Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü Nilüfer/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, bitki gen kaynaklarının önemi, Türkiye'nin bitki gen kaynakları açısından önemi, Ülkemizdeki ve dünyadaki önemli gen bankaları, gen kaynaklarının muhafazası ve yönetimi, gen kaynaklarının bitki ıslahı açısından önemi ve kullanımının öğrencilere öğretilmesidir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bitki gen kaynaklarının önemini kavrar.;
2 Gen bankaları ve işlevlerini öğrenir;
3 Gen kaynaklarının muhafazasını ve yönetimini öğrenir;
4 Gen kaynaklarının bitki ıslahı açısından önemini kavrar;
5 Gen kaynaklarının bitki ıslahında kullanımını öğrenir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, içeriği ve kaynak kitaplar hakkında bilgi verilmesi
2 Bitki gen kaynaklarının önemi, Biyoçeşitlilik Dünyadaki gen merkezleri
3 Türkiye'nin bitki gen kaynakları açısından önemi
4 Gen kaynaklarının yönetimi
5 Gen kaynaklarının muhafaza ve yönetiminde ülkesel politikalar ve yasal düzenlemeler
6 Gen kaynaklarının muhafaza yöntemleri
7 Gen bankaları ve yönetimi
8 Bitki ıslahında ve genetik çalışmalarda gen kaynaklarının önemi
9 Bitki ıslah programlarında ve genetik çalışmalarda gen kaynaklarından yararlanma prensipleri
10 Örnek çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
11 Örnek çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
12 Öğrenci projeleri
13 Öğrenci projeleri
14 Öğrenci projeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kazuo N. Watanabe, Eija Pehu 1997 Plant Biotechnology and Plant Genetic Resources. Academic Press, 247s.
Michael Halewood, Isabel Lopez Noriega, Selim Louafi 2013 Crop Genetic Resources as a Global Commons, Challenges in International Low and Governance. Routledge, 424s.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 18 54
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 70 70
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 4 0 5 0 0 0 2 0 4
OK2 0 4 0 5 0 0 0 2 0 4
OK3 0 4 0 5 0 0 0 2 0 4
OK4 0 4 0 5 0 0 0 2 0 4
OK5 0 4 0 5 0 0 0 2 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr