1 | Dersin Adı: | OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | ÖZE3001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ÖZGE ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059 Phone: +90 224 2942197 E-mail : nvozyurek@gmail.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste zihinsel engelli öğrencilere ilk okuma yazma, akıcı okuma, okuduğunu anlama ve yazılı ifade becerilerinin öğretimine ve değerlendirilmesine yönelik bilgilerin kazandırılması ve öğretim uygulamalarının planlanması hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Okuma, çözümleme, yazma, mekanik yazma nedir? Okuma yazma için gerekli ön koşul beceriler | |
2 | İlk okuma yazma öğretim aşamaları (cümle tanıma) | |
3 | Kelime tanıma | |
4 | Hece tanıma | |
5 | Ses tanıma | |
6 | Ödevlerin sunulması ve ödevlerle ilgili geri dönütlerin verilmesi | |
7 | Genel Değerlendirme | |
8 | Parçadan bütüne okuma öğretim aşamaları | |
9 | Aşamalı dikte tekniği | |
10 | Yazım hatalarının düzeltilmesi | |
11 | Sesli okuma hızının belirlenmesi ve akıcı okuma sağaltım teknikleri Okuduğunu anlamaya hazırlık | |
12 | Türkçe kitaplarındaki metinlerinde bulunması gereken özellikler | |
13 | Okuduğunu anlama öğretim yöntemleri, metin analizi | |
14 | Doğrudan öğretim yöntemi ile öykü anlama öğretimi Bilişsel strateji öğretimi ile yazılı ifade öğretimi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Güzel, R. (1999). “Doğrudan Öğretim Yönteminin Öykü Anlama Becerisinin Öğretiminde Uygulanması,” Eğitim ve Bilim, 23, 111, 31-41. Kutlu, Ö (1999) Türkçe Sorularının İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 23, 1 Özmen-Güzel, R. (2005) Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Hızlarının Metinlerde Karşılaştırlması, Eğitim ve Bilim Dergisi, 30, 25-30. Özmen, R. ve Doğanay-Bilgi, A. (2005). Zihinsel Engelli Öğrencilerde Aşamalı Dikte Tekniğinin Hece Sonundaki Ünsüzü Doğru Okumada Etkililiği, Milli Eğitim Dergisi, 33, 44-56. Özmen- Güzel, R. (1999). “Öykü Yapısı Ve Öykü Yapısının Okuduğunu Anlama Öğretiminde Kullanılması,” Bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 11,105-119. Ozmen-Guzel, R. ve Cevik, G. “The Effectiveness Of Antecedent And Consequence Interventions Using Combined And Seperated Formats On Oral Reading Fluency” 14th European Conference on Reading, Zagreb, 2005. Özmen-Güzel, R. (1999). Zihinsel Engelli Öğrencilerin Okudukları Öyküleri Anlamalarında Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği, 9. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir. Özmen-Güzel, R. (2000).Okuduğunu Anlama Seti, YA-PA Yayınları: İstanbul. Özmen-Güzel, R. (2001).Okuma Becerisi (Ed. L. Küçükahmet), Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Ankara:Nobel Yayınevi. Özmen Güzel Rüya (2005) The Effectiveness of Modified Cognitive Strategy Instruction in Writing on Mildly Mentally Retarded Turkish Students to Produce Problem/Solution Text,” Exceptional Children,(basımda). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 2 | 28 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |