Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MUHAKEME ve İSPAT YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: MUHAKEME ve İSPAT YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: MAT3105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MENEKŞE SEDEN TAPAN BROUTIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Y.Doç.Dr. Menekşe Seden TAPAN BROUTIN
tapan@uludag.edu.tr
0 224 2942162
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Matematiksel ispat yöntemlerini kavratmak ve matematik öğretimindeki temel ispat öğretimi teorilerini açıklatmak ve bunlara dayalı analizleri yaptırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematiğin aksiyomatik yapısını özümser;
2 Temel ispat yöntemlerini inceler ve kullanır;
3 Matematiksel muhakeme, açıklama, tartışma ve ispat arasındaki farklılıkları öğretimsel bir bakış açısı ile açıklar;
4 Matematik eğitiminde ispatın yeri ve önemini açıklar;
5 Temel ispat öğretimi teorilerini kavrar ve bu teorileri kullanan bilimsel makaleleri inceler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematikte aksiyomatik yapı, ispat ve ispat yöntemleri
2 Doğrudan ispat, tümdengelim ile ispat ve örnekleri
3 Olmayana ergi ve çelişki ile ispat ve örnekleri
4 Örnek ve tersine örnek ile ispat ve örnekleri
5 Matematik eğitiminde ispatın yeri ve temel ispat öğretimi teorileri
6 Matematiksel muhakeme, açıklama, tartışma ve ispat
7 Çocukta matematiksel düşünmenin gelişimi ve Van Heile Modeli
8 Van Heile teorisine dayanan bilimsel makale incelemesi
9 Duval’in ispat yapıları ve Balacheff’in ispat aşamalandırmaları
10 Balacheff teorisine dayanan bilimsel makale incelemesi
11 Harel ve Sowder’ın ispat teorisi ve ispat şeması kavramı
12 Harel ve Sowder teorisine dayanan bilimsel makale incelemesi
13 Hanna, Tall, Mariotti, Batista’ya göre ispat
14 Tüm ispat teorilerinin sentezi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hanna, G. (2000). Proof, explanation and exploration: An overview. Educational Studies in Mathematics, Special issue on "Proof in Dynamic Geometry Environments", 44 (1-2), 5-23.
Hanna, G. & De Villiers, M. (2012). Proof and Proving in Mathematics Education, The 19th ICMI Study, New ICMI Studies Series (v. 15). Springer, New York.
Harel, G. & Sowder, L. (1998). Students' proof schemes. Research on Collegiate Mathematics Education, Vol. III. In E. Dubinsky, A. Schoenfeld, & J. Kaput (Eds.), AMS, 234-283.
Harel, G. & Sowder, L (2007). Toward a comprehensive perspective on proof, In F. Lester (Ed.), Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, National Council of Teachers of Mathematics
Duval, R. & Egret M. A. (1989). Organisation déductive du discours, Annales de Didactique et de Sciences Cognitives 2, pp. 25-40, Strasbourg : IREM de Strasbourg.
Clements, D. H. & Battista, M. T. (1992)."Geometry and Spatial Reasoning." In Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, edited by Douglas A. Grouws, 420-64. New York: Macmillan and Reston.
Battista, M. T. & Clements, D. H. (1995). Geometry and proof. Mathematics Teacher, 88(1), 48–54.
Balacheff, N. (1999). Apprendre la preuve. In: Sallantin J., Szczeciniarz J. J. (eds.) Le concept de preuve à la lumière de l'intelligence artificielle (pp.197–236). Paris: PUF. (Balacheff on 1987).
Stylianides, A. J. (2007). Proof and Proving in School Mathematics, Journal for Research in Mathematics Education, 38(3), pp. 289-321.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 2 3 1 5 1 5 1 0 0 0 1 0 0 0 0
OK2 5 4 3 2 5 2 5 1 0 0 0 2 0 0 0 0
OK3 5 5 3 4 5 2 5 1 0 2 4 5 0 0 0 1
OK4 5 5 4 4 5 4 5 2 0 2 3 4 0 0 0 0
OK5 5 2 5 3 5 5 5 3 0 4 2 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr