1 | Dersin Adı: | MUHAKEME ve İSPAT YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MAT3105 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MENEKŞE SEDEN TAPAN BROUTIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Y.Doç.Dr. Menekşe Seden TAPAN BROUTIN tapan@uludag.edu.tr 0 224 2942162 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, A Blok, İlköğretim Bölümü, 16059 Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Matematiksel ispat yöntemlerini kavratmak ve matematik öğretimindeki temel ispat öğretimi teorilerini açıklatmak ve bunlara dayalı analizleri yaptırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Matematikte aksiyomatik yapı, ispat ve ispat yöntemleri | |
2 | Doğrudan ispat, tümdengelim ile ispat ve örnekleri | |
3 | Olmayana ergi ve çelişki ile ispat ve örnekleri | |
4 | Örnek ve tersine örnek ile ispat ve örnekleri | |
5 | Matematik eğitiminde ispatın yeri ve temel ispat öğretimi teorileri | |
6 | Matematiksel muhakeme, açıklama, tartışma ve ispat | |
7 | Çocukta matematiksel düşünmenin gelişimi ve Van Heile Modeli | |
8 | Van Heile teorisine dayanan bilimsel makale incelemesi | |
9 | Duval’in ispat yapıları ve Balacheff’in ispat aşamalandırmaları | |
10 | Balacheff teorisine dayanan bilimsel makale incelemesi | |
11 | Harel ve Sowder’ın ispat teorisi ve ispat şeması kavramı | |
12 | Harel ve Sowder teorisine dayanan bilimsel makale incelemesi | |
13 | Hanna, Tall, Mariotti, Batista’ya göre ispat | |
14 | Tüm ispat teorilerinin sentezi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hanna, G. (2000). Proof, explanation and exploration: An overview. Educational Studies in Mathematics, Special issue on "Proof in Dynamic Geometry Environments", 44 (1-2), 5-23. Hanna, G. & De Villiers, M. (2012). Proof and Proving in Mathematics Education, The 19th ICMI Study, New ICMI Studies Series (v. 15). Springer, New York. Harel, G. & Sowder, L. (1998). Students' proof schemes. Research on Collegiate Mathematics Education, Vol. III. In E. Dubinsky, A. Schoenfeld, & J. Kaput (Eds.), AMS, 234-283. Harel, G. & Sowder, L (2007). Toward a comprehensive perspective on proof, In F. Lester (Ed.), Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, National Council of Teachers of Mathematics Duval, R. & Egret M. A. (1989). Organisation déductive du discours, Annales de Didactique et de Sciences Cognitives 2, pp. 25-40, Strasbourg : IREM de Strasbourg. Clements, D. H. & Battista, M. T. (1992)."Geometry and Spatial Reasoning." In Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, edited by Douglas A. Grouws, 420-64. New York: Macmillan and Reston. Battista, M. T. & Clements, D. H. (1995). Geometry and proof. Mathematics Teacher, 88(1), 48–54. Balacheff, N. (1999). Apprendre la preuve. In: Sallantin J., Szczeciniarz J. J. (eds.) Le concept de preuve à la lumière de l'intelligence artificielle (pp.197–236). Paris: PUF. (Balacheff on 1987). Stylianides, A. J. (2007). Proof and Proving in School Mathematics, Journal for Research in Mathematics Education, 38(3), pp. 289-321. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |