1 | Dersin Adı: | KÜRESELLEŞME SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | CAL4302 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MEMET ZENCİRKIRAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Memet Zencirkıran Uludağ Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü Görükle Kampus 16059 Bursa mail:mehmetz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çağdaş toplumlardaki en kapsamlı değişim süreci olan küreselleşmenin toplumsal etki ve sonuçlarını değerlendirmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Küreselleşmenin sosyolojisi: Tanımı ve Konuları | |
2 | Küreselleşmeye yaklaşımlar | |
3 | Küreselleşme ve kültür | |
4 | Küreselleşme ve kent | |
5 | Küreselleşme ve eğitim | |
6 | Küreselleşme ve aile | |
7 | Küreselleşme ve siyaset | |
8 | Küreselleşme ve din | |
9 | Küreselleşme ve ekonomi | |
10 | Küreseleşme ve suç | |
11 | Küreselleşme ve yeni toplumsal hareketler | |
12 | Küreselleşme sürecinde çok uluslu şirketler ve toplumsal etkileri | |
13 | Küreselleşme sürecinde toplumsal sorunlar | |
14 | Küreselleşme ve Türkiye |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Bauman, Zygmunt (2010), Küreselleşme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları 2- Tomlison, John (2004), Küreselleşme ve Kültür, İstanbul: Ayrıntı Yayınları 3- Thompson, Grahame, Hirst,P. (1998), Küreselleşme Sorgulanıyor, Ankara: Dost Kitabevi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 22 | 22 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |