1 | Dersin Adı: | MAKRO İKTİSAT |
2 | Dersin Kodu: | IKT2105 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ferudun Yılmaz |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Emin ERTÜRK Doç. Dr. Hülya KANALICI AKAY Doç. Dr. Nejla ADANUR AKLAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
fyilmaz@uludag.edu.tr 0224 294 10 87 Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, A Blok, 4. Kat, Nilüfer, Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, ekonominin bir bütün olarak nasıl işlediğini ve makroekonomik analizde kullanılan teori ve modelleri ortaya koymaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Makroekonomik Analize Genel Bir Bakış | |
2 | Toplam Talebin Belirlenmesine Giriş | |
3 | Tüketim Teorileri ve Yatırım | |
4 | Para Piyasası | |
5 | Toplam Talep, Toplam Arz | |
6 | İktisat Politikası | |
7 | Uluslararası Ekonomik İlişkiler | |
8 | Ödemeler Bilançosu Analizi | |
9 | Uluslararası Parasal İlişkiler | |
10 | Enflasyon ve İşsizlik | |
11 | Bütçe Açığı, Açığın Finansmanı, Borçlanma, Para Arzı ve Enflasyon | |
12 | İktisadi Büyüme, Büyüme Hızında Dalgalanma | |
13 | Gelişmekte Olan Ülkelerde Borçlanma, Borç Krizi ve Borç Yönetimi | |
14 | Makro İktisat Okulları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Emin Ertürk; Makroekonomik Analize Giriş, Bursa, 1999. Jeffrey Sachs-Felipe Larrain; Macroeconomics in the Global Economy, 1993. Mark Skousen; Makro İktisat, Çev.AtillaYayla, Adres, 2010. Rudiger Dornbusch-Stanley Fischer-Richard Startz; Macroeconomics, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |