Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖRNEKLEME
1 Dersin Adı: ÖRNEKLEME
2 Dersin Kodu: EKO4206
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUSTAFA AYTAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nuran BAYRAM
Prof. Dr. Erkan IŞIĞIÇOK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: aytac1@uludag.edu.tr
Telefon: 224 29 41110
Adres: Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,Ekonometri Bölümü,Görükle,Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ekonometri bölümü öğrencilerinin mesleki formasyonunun tamamlanması açısından, bir araştırma planının nasıl yapılacağına ait bilgi ve becerileri kazandırmak ve yapılan araştırmaların nasıl ve ne şekilde analiz edileceğini öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bir araştırmanın yapılmasında verilerin nasıl toplanacağını ve ortaya çıkabilecek hatalardan nasıl korunulabileceğini öğrenebilme;;
2 Bir araştırmada maliyet ve araştırma güvenilirliğini de dikkate alarak örneklem hacminin kaç tane veriden oluşacağını öğrenebilme,;
3 En çok kullanılan örnekleme yöntemlerinin içinden aralarındaki ilişkiyi de dikkate alarak hangisini kullanacağını bilebilme,;
4 Basit Rassal örnekleme yöntemini anakütle ortalaması ve anakütle oranlarının tahmininde nasıl kullanıldığını öğrenebilme,;
5 Tabakalı örnekleme yönteminin anakütle ortalaması ve anakütle oranlarının tahmininde nasıl uygulandığını anlayabilme ve basit rassal örnekleme ile aralarındaki benzerlikleri ve farklılıkları öğrenebilme,;
6 Çok Kademeli örnekleme yöntemini (özellikle kümelere göre örnekleme, iki kademeli örnekleme ve üç kademeli örneklemeyi) işlemek ve nasıl uygulandıklarını örneklerle anlayabilme,;
7 Katlı Örnekleme yöntemini diğer örnekleme yöntemleriyle karşılaştırmak ve nerelerde nasıl uygulanabileceğini öğrenebilme,;
8 Yapacağı araştırmalarda seçmiş olduğu örnekleme yöntemine bağlı olarak anakütle ortalaması ve anakütle oranıyla ilgili tahmin ve hipotez testlerinin nasıl yapılacağını öğrenme,;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Veriler Ve Verilerin Toplanması
2 Örnekleme Yöntemlerine Genel Bakış,
3 Örnekleme Yönteminin Avantajları Ve Tahmin Yöntemleri
4 Basit Rassal Örnekleme Ve Basit Rassal Örnekleme Yöntemi İle Anakütle Ortalamasının Tahmini,
5 Rassal Örnekleme Yöntemi İle Anakütle Oranının Tahmini,
6 Tabakalı Örnekleme Ve Uygulanışı
7 Tabakalı Örnekleme Yönteminde Anakütle Ortalaması İle nakütle Oranının Orantılı Dağıtım Yaklaşımı İle Tahmini (ARA SINAV)
8 Tabakalı Örnekleme Yönteminde Anakütle Ortalaması İle Anakütle Oranının Optimum Dağıtım Yaklaşımı İle Tahmini,
9 Tabakalı Örnekleme Yönteminde Anakütle Ortalaması İle Anakütle Oranının Neyman Dağıtım Yaklaşımı İle Tahmini,
10 Çok Kademeli Örnekleme, Uygulanışı, Avantajları Ve Dezavantajları,
11 Kümelere Göre Örnekleme Ve Kümelere Göre Örnekleme İle Anakütle Ortalamasının Ve Anakütle Oranının Tahmini,
12 İki Kademeli Örnekleme Ve İki Kademeli Örnekleme Yöntemi İle Tahminler,
13 Üç Kademeli Örnekleme Ve Üç Kademeli Örnekleme Yöntemi İle Tahminler,
14 Katlı Örnekleme Ve Katlı Örnekleme İle Anakütle Ortalamasının Tahmini,
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Özer S., Aytaç M., (2000), Örnekleme, 2. baskı, Ezgi kitabevi, Bursa.
2.Yoğurtçuğil K. (1976), Örnekleme, İstanbul Üniv. İktisat Fakültesi.
3.Cochran W.G.,(1963),Sampling
Techniques, John Wiley and Sons,Second Edt. NewYork
4. Taro Y., (1967), Elementery Sampling Theory, Prentice Hall, NewJersey
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 25 25
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 35 35
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,9
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 2 3 3 3 4 3 4 3 4 3
OK2 3 4 3 4 5 3 4 3 4 4 3 3
OK3 4 3 4 3 5 4 3 4 3 3 4 2
OK4 4 4 3 3 3 4 5 4 4 4 4 3
OK5 4 4 3 4 3 3 5 3 4 4 3 3
OK6 3 4 3 4 4 4 5 5 5 5 3 4
OK7 4 4 4 2 3 4 4 4 5 4 3 3
OK8 2 4 4 2 4 3 4 4 4 4 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr