Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİFERENSİYEL ve İNTEGRAL HESAP I
1 Dersin Adı: DİFERENSİYEL ve İNTEGRAL HESAP I
2 Dersin Kodu: MAT1089
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHMET TEKCAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr.Betül GEZER
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Matematik Bölümü 16059 Görükle Bursa-TÜRKİYE 0 224 294 17 51 tekcan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mühendislik fakültesi öğrencilerine matemati-ğin temel kavramlarını, özellikle limit, sürekli-lik, türev, integral, dizi-seri gibi kavramlar ve bunların mesleki uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır. Doğal olarak bu kavramları öğrenciye tanıtırken bazı küçük ispatlar ile kişinin bir problem ile karşılaştığında kendisi için gerekli olan teorinin ortaya nasıl konulma-sı ve bunun doğruluğunun nasıl ispatlanacağı da öğretilmiş olacaktır. Böylece öğrenci mate-matikte var olan kavramların tesadüfler eseri olarak konulmadığı, ihtiyaçlar doğrultusunda ortaya konulduğunu öğrenmiş olacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Güncel problemlere matematik modeller karşılık getirmeyi bilir. Soyut düşünebilme yeteneğine sahip olur. Fonksiyonların davranışlarını inceler.;
2 Matematiğin bir bütün olduğunu, problemlerin bir tek çözüm olmadığını farklı metotlarla problemin çözümüne de ulaşabileceğini öğrenir.;
3 Türevin anlamını ve günlük yaşamda kullanılacağı yerleri öğrenir.;
4 İntegral kavramını anlar ve diferansiyel ile arasındaki ilişkiyi kavrar.;
5 İntegral hesaplama yöntemlerini öğrenir ve uygular.;
6 İntegralin uygulama alanlarını öğrenir ve bunları uygular.;
7 Belirli integrali tanır ve uygulamalarını öğrenir.;
8 Sayısal integral hesaplama yöntemlerini öğrenir.;
9 Dizi ve seri kavramını, kuvvet serileri ve bunların özelliklerini öğrenir.;
10 Matris, determinant ve lineer denklem sistemlerinin çözümlerini, Gauss ve ters matris yoluyla bulmayı öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kümeler, gerçel ve üslü sayılar, mutlak değer, özdeşlikler denklemler ve eşitsizlikler Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
2 Bağıntı, fonksiyonlar ve fonksiyon çeşitleri Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
3 Limit ve süreklilik Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
4 Türev kavramı, bazı önemli fonksiyonların tü-revleri ve türevin geometrik yorumu Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
5 Artan-azalan fonksiyonlar, eğrilerin bükeyliği, maksimum-minimum problemleri Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
6 Limitte belirsiz haller, L’Hospital kuralı Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
7 Fonksiyonların grafik çizimleri Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
8 Yıl İçi Sınav + Ders Tekrarı Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
9 Belirsiz integral ve özellikleri, belirsiz integral hesaplama yöntemleri, Değişken değiştirme ve kısmi integrasyon, basit kesirlere ayırma Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
10 İntegral hesaplama yöntemleri, özel ve trigo-nometrik değişken değiştirme Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
11 Belirli İntegral, alt ve üst Riemann toplamları, integral hesabın temel teoremleri Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
12 Sayısal integral, has olmayan integraller Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
13 Belirli integral uygulamaları, alan, hacim, yay uzunluğu, dönel cisimlerin yüzey alanı, mo-mentler ve ağırlık merkezi Teorik konu ile ilgili soru çözümleri
14 Matris, determinant, lineer denklem sistemleri ve bu sistemlerin çözümleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: [1] O. Bizim, A. Tekcan ve B. Gezer. Genel Matematik, Dora Yayıncılık, 2011.
[2] F. Akbulut ve A. Çalışkan. Matematik Analiz Alıştırma ve Problemler Derlemesi, İzmir, 1987.
[3] J. Stewart. Calculus, Thomson Pub., 2003.
[4] G. Thomas and R. Finney. Calculus and Analytic Geometry Part I, Addison-Wesley Pub. 1994.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 4 4 3 4 4 3 5
OK2 5 5 4 5 5 2 4 4 3 4 4 5
OK3 5 5 3 5 5 3 4 4 3 4 4 5
OK4 5 5 4 5 5 2 4 4 3 4 4 5
OK5 5 5 3 5 5 4 4 3 4 4 3 5
OK6 5 5 4 5 5 2 4 4 3 4 4 5
OK7 5 5 3 5 5 3 4 4 3 4 4 5
OK8 5 5 4 5 5 2 4 4 3 4 4 5
OK9 5 5 3 5 5 3 4 4 3 4 4 5
OK10 5 5 4 5 5 2 4 4 3 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr