Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İKİNCİ YABANCI DİL III (FRANSIZCA)
1 Dersin Adı: İKİNCİ YABANCI DİL III (FRANSIZCA)
2 Dersin Kodu: FRN4013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYLA GÖKMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. İlknur PEKKANLI; Okt. Sedat KORKMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cuneytav@uludag.edu.tr; 0536 566 6457 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi A.B.D.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin ileri okuma ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler değişik türdeki özgün metinleri okuyup kavrayabileceklerdir.;
2 Öğrenciler karmaşık dilbilgisi yapıları ve ileri düzey sözcük öbeklerine odaklanabileceklerdir.;
3 Öğrenciler sınıfta kısa sözlü sunumlar yapabilecek ve rol oynama aktivitelerini sahneye koyabileceklerdir.;
4 Öğrenciler erek dilde filmlerden kısa parçalar izleyip sonrasında konuyla ilgili tartışmalara katılabilecektir.;
5 Öğrenciler tebrik, şikayet, yanıt vb. konulu mektup ve e-mektup , günlük ve kısa kompozisyon gibi metinler yazabileceklerdir.;
6 Öğrenciler özgün araç kullanımı ve araştırma görevleriyle erek kültür ve yaşam biçimi hakkında daha ileri düzeyde bilgiye erişebileceklerdir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ünite 1: GELİŞLER Uçakta Bagaj kompartımanı, hava menfezi, arkaya yatan koltuk…. gibi uçağın bölümleriyle ilgili kelimelere çalışmak Alıştırma 1 Bir şeyler rica etmek Bir şeyler rica etmekle ilgili dil girdisine çalışmak Pratik: Bunları nasıl rica ederdiniz? Örneğin; Başka bir battaniye alabilir miyim? Alıştırma 2 Görüşme yapmak Müteakip diyalogu verilen ifadelerle tamamlamak. Cevaplarınızı CD’deki diyalogu dinleyerek kontrol etmek. Şimdi siz yapıyorsunuz: CD’de sizinle konuşmakta olan başka bir yolcuyu dinleyeceksiniz ve onun sorularına cevap vermek zorundasınız. Bunun ta ki CD çaları durdurmadan yapabilene dek alıştırmasını yapınız.
2 Havaalanında Alıştırma 3. Havaalanının içinden geçmek Uçuşunuz için gerekli olabilecek tüm terimleri bilip bilmediğinizi kontrol etmek için sayfaları kullanmak. İlk olarak resimleri ve onların altındaki notları incelemek sonra dil girdisini okumak ve akabindeki cümleleri tamamlamak. Dil girdisini irdelemek: have to or must. Örnekler vermek. Örneğin; Gümrükten geçmek zorundayım. Müteakip cümleleri tamamlamak için have to ve önceki sayfalardaki bazı terimleri kullanmak. Örneğin; Uçuşunuzun rötarlı olup olmadığını öğrenmek için kalkış panosuna bakmak zorundasınız. Alıştırma 4 Rezervasyonunuzu değiştirmek I’d like….dil girdisini irdelemek Örnek: Rezervasyonumu değiştirmek istiyorum. Pratik: Aşağıdaki durumlarda ne söylerdiniz? Örnek: Sizin dönüş biletiniz Ağustosun onunda saat iki de. Aynı gün daha erken ayrılmak istiyorsunuz. Ne söylerdiniz? Rezervasyonumu değiştirmek istiyorum. Daha erken saatte uçmak istiyorum lütfen.
3 Alıştırma 5 Yol sormak Could you tell me where………………? dil girdisini irdelemek. Örnek: Kalkışın nerden olduğunu söyleyebilir misiniz lütfen? Pratik: Aşağıdakinin yolunu nasıl sorardınız? Alıştırma 6 Yön tarifini takip etme Pratik: Aşağıdaki bir havaalanı terminalinin planıdır. Giriş’ten başlayarak CD’ de yönleri takip edin ve sonra gittiğiniz yerleri planın yanındaki boşluklara yazınız. Otelde Alıştırma 7 Giriş yapma Rezervasyonunuz olduğunda ve bir oda talep ettiğinizde ne diyeceğinizi bilmek Bu alıştırmada bir otelde bulunan bir takım işaretleri anlamak zorunda kalacaksınız. Pratik: Aşağıdaki insanların hepsinin otel rezervasyonları var. Giriş yaptıklarında onlara ne söylersiniz? Örneğin; Bu işaretleri gördüğünüzde şöyle dersiniz: Benim adım Durand. Rezervasyonum var. Üç gecelik. Duşu ve tuvaleti olan tek kişilik bir oda Erkenden uyandırma servisi alabilir miyim, lütfen?
4 Alıştırma 8 Problemler Eğer odanızda bir sorun varsa şikâyette bulunabilirsiniz. Örneğin; Klima/ısıtma çalışmıyor Hemen gelip bakabilir misiniz, lütfen? Pratik: Bu adam resepsiyoncuya ne diyecek? Gelişim kontrolü Ödev: Kendin dene Şimdi bu üniteyi bitirdiğinize göre kitap olmadan kendi başınıza pratik yapmaya çalışın. CD’de Ünite 1’i yapın. CD’de uçakla seyahat edeceksiniz, havaalanına geleceksiniz ve otelinize gideceksiniz. Bazı durumlarda, sana ne yapman gerektiğini söyleyen alçak bir ses duyacaksınız. Yaklaşık beş dakika süren tüm üniteyi CD çaları durdurmadan kendi başınıza yapabilene dek pratik yapın.
5 Ünite 2 Mesaiden sonra Dışarı çıkmak Alıştırma 1 Davetler: Bir misafirimizi ya da iş arkadaşımızı bir yerlere gitmeye ya da bir şeyler yapmaya davet ettiğimizde ………..yapmak ister misin? diye ifade etmek. Müteakip bilgiyi kullanarak davetlerde bulunmak. Alıştırma 2 Daveti Kabul etmek Gayri resmi bir daveti kabul ettiğimizde: Teşekkürler, çok isterim şeklinde ifadede bulunmak. Eğer davet resmiyse: Çok teşekkür ederim, sevinirim diye ifade etmek. Davetlere bakmak. İlk önce onların resmi mi gayri resmi mi olduğuna karar vermek ve sonra davetleri kabul etme pratiği yapmak Alıştırma 3 Daveti geri çevirmek Bir daveti reddederken resmi ya da gayri resmi olsa da olmasa da çok nazik olmamız gerektiğini belirtmek Örnek: Teşekkür ederim, fakat korkarım kabul edemeyeceğim; önceden verilmiş bir sözüm var. Gerekçeler göstererek kibar bir şekilde daveti geri çevirme pratiği yapmak. Alıştırma 4 Gitmek ya da gitmemek Yazılı ses kaydına bakmaksızın CD’yi dinlemek. Ev sahibinizin sizi birtakım şeyler yapmaya davet ettiğini dinleyeceksiniz. Aynı zamanda ikinci bir sesin size daveti kabul etmenizi ya da reddetmenizi söylediğini işiteceksiniz. Bu doğrultuda davetlere cevap veriniz.
6 Alıştırma 5 Sosyal program Dil girdisini irdelemek: şimdiki zaman. Yakın zaman için yaptığımız planlamalardan bahsederken şimdiki zamanı kullandığımızı belirtmek. Örnekler vermek. Ronal Barretin kendisi ve iş arkadaşları için New York ziyaretleri esnasında ayarlanan bir sosyal programdan bahsettiği bir okuma parçasını okumak. Şimdiki zaman fiillerinin altını çizmek. Alıştırma 6 Yoğun bir hafta Ajandanızdaki bir sayfaya bakmak Verilmiş bilgilere bakarak her bir gün ne yapacağınızı tanımlayan yedi cümle yazmak. Ronald Barret’in kullandığı fiillerin aynısını kullanmak. Alıştırma 7 Sofra başında Restoranla alakalı veri dosyasını incelemek ve cevap anahtarını kapatıp üzerinde numara olan restorandaki her bir eşyanın ismini hatırlayıp hatırlayamadığımızı görmek. Ara-sınav öncesi işlenen konuların tekrarı.
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Veri dosyası: Menü Tipik bir öğünde farklı yemekleri gösteren ve birkaç özgün yemek isimlerinin geçtiği menüyü incelemek Alıştırma 8 Yemek siparişi vermek Restoranda bir şey siparişi vermek istediğimizde I’d like…… diyeceğimizi ifade etmek. Bir yemeği beraberinde bişeylerle siparişini verdiğimizde I’d like ……….with……….and…………to follow. şeklinde ifade etmek. Tekrar menüye bakmak ve farklı yemek kombinasyonları siparişi verme pratiği yapmak. Alıştırma 9 Yemek önerisinde bulunmak Misafirimize ya da iş arkadaşımıza belli bir yemeği önerdiğimizde I can recommend the……… şeklinde ifade etmek ve belki de bir gerekçe eklemek. Örnek: Küflü peyniri önerebilirim. O yerel bir spesiyalimiz. Maddeleri gerekçeleriyle eşleştirerek yemek önerisinde bulunma pratiği yapma. Alıştırma 10 Sofra sohbeti Hem özel günlerde hem de bir restoranda yemek masasındayken sohbet etmenin önemli olduğunu belirtmek. Günlük kullanılan ifadelerin bazılarının üzerinden geçmek. Örnek: Teklif etme: Eşimin bu özel yemeğini denemelisin! Kabul etme: Sadece tadımlık(yiyecek), Sadece bir yudum(içecek) Reddetme: İsterim fakat daha fazlasını kaldıramam. Komplimanda bulunma: Bu lezzetliymiş. Yemek yiyen dört kişiye bakmak ve sonra verilmiş olan dört ifadeyi irdelemek. Doğru ifadeyi doğru kişiyle eşleştirmek.
9 Alıştırma 11: Hesabı ödeme Diyaloga bakmak. Listeden eksik sözcükleri yazmak ve sonra CD’deki diyalogu dinlemek ve cevapları kontrol etmek Veri dosyası: Teşekkürleri ifade etmek Teşekkürleri ifade etmenin formülünü incelemek ve teşekkürlere İngilizce karşılık vermek. Örnek: Gerçekten çok teşekkür ederim. Çok incesiniz. Lafı mı olur. Benim için zevkti. Alıştırma 12 Teşekkür ederim Veri dosyasında gösterilmiş olan ifadeleri pratik etmek. Müteakip durumlarda ne söyleyeceğinizi not etmek. Gelişim kontrolü Ödev: Şimdi bu üniteyi bitirdiğinize göre kitap olmadan kendi başınıza pratik yapmaya çalışın. CD’deki ikinci üniteyi kullanın. CD’de ünitede karşınıza çıkan durumların üzerinden geçeceksiniz. Yaklaşık beş dakika süren tüm üniteyi CD çaları durdurmadan kendi başınıza yapabilene dek pratik yapın.
10 Ünite 3: Çevre A. Yönlendirici soruları cevaplamak B. The Danube Delta- Harika bir Tatil Lokasyonu- başlıklı metni okumak. Okumadan sonra algılama sorularını cevaplandırmak. C. Sözcük Alıştırma 1: Müteakip tabloya metindeki yeni kelimeleri anlamlarıyla beraber yazmak ve sonra bu kelimeleri kendi cümlelerinizin içerisinde kullanmak. Alıştırma 2: Tekrar metnin üzerinden geçmek ve kapsamak, meşhur gibi kelime ve ifadelerin eşanlamlarını bulmak. Alıştırma 3. a) Bir partnerle çalışmak ve şehir sisi, asit yağmuru gibi çevre sorunlarını sizing onları ne kadar önemli hissettiğinize göre sıralamak Tercihiniz üzerine yorumda bulunmak. b) Sorunları atık bertarafına ilişkin daha sıkı kanunlar gibi olası çözümlerle eşleştirmek ve örnekteki gibi onlardan bahsetmek: Şehir sisi şehirlerde ciddi bir sorun. Toplu taşımacılığı geliştirerek bu sorunun üstesinden gelinilebilir böylelikle çok daha az insan şahsi araçlarını kullanırlar. Ödev: Alıştırma 4. Müteakip kelimeleri eşdizimlilik oluşturmak için eşleştirmek ve onları cümle içerisinde kullanmak. Alıştırma 5. sera etkisi, ormansızlaşma…… gibi verilmiş kelimelerin anlamlarını öğrenmek ve onları cümleleri tamamlamada kullanmak.
11 Ödevi kontrol etmek ve cevapları vermek.. Alıştırma 6. Verilen kelimeleri düzeltip müteakip kategoriler altına yerleştirmek. Alıştırma 7. Havadan konuşmak. İki sütunu eşleştirmek. Alıştırma 8. Hava ile alakalı bir çok kelimeye aşinalık kazanıldığı üzere, dört mevsimin her birine özgü tipik bir günü tarif etmek. D. Kullanımdaki Dil Öyküleme. Öykülemenin ne olduğunu ve aşamalarından bahsetmek a) Öykülemeye Sana hiç……….’tan bahsetmiş miydim?, Bil bakalım başıma ne geldi? gibi ifadeleri kullanarak başlayabiliriz. b) Konu dışına çıkmanın önüne geçmek istiyorsak Dediğim gibi…….., Hikayeye dönersek…….., gibi ifadeler kullanabiliriz. c) ve hikayenin sonunu hızlandırmak istediğimizde , uzun lafın kısası, her neyse hikayenin sonunda…….gibi ifadeler kullanabiliriz. d) Farklı soru türlerinin insanların vuku bulmuş şeyleri hatırlamalarında işe yarayabileceğini anımsama. Detaylı bilgi istersek Sonra ne oldu?, …………olduğunda sen ne yapıyordun?, Sonra sen ne yaptın…..gibi sorular sormamız gerek. İşte detaylı soruları cevaplandırmada pek sık kullanılan ifadelerin bazıları: Hatırlayabildiğim kadarıyla….,Net bir şekilde hatırlıyorum ki…., Bir sonraki yaptığım şey………….idi …. v.s.
12 Bir anlatı metninde Geçmiş Zaman’ı kullanmamız gerektiğini anımsama. Görevler vermek: 1. Küçük gruplar halinde çalışmak. Şu konularda mümkün olduğu kadar çok şeyi hatırlayabilmek için birbirlerine yardımcı olmak: Son tatiliniz, Sizinle röportajın yapıldığı en son zaman,hayatınızda izlediğiniz en heyecanlı spor olayı,İlk hatırladığınız anınız. En gülünç ya da en ilginç detayları sınıfın geri kalanına anlatmak 2. Sınıfın geri kalanına a) hatırladığınız bir rüyanız b) utandırıcı bir olay c) sizi güldüren bir olay d) korku verici bir olaydan bahsetmek. Yukarıda sunulan ifadeleri kullanmak. Havadan konuşmak. Bu tür konuşmanın İngilizler arasında ‘havadan sudan konuşma’ diye geçtiğinden bahsetmek. Bir kişiyle konuşmaya havayı bir konuşma konusu olarak seçerek başlayabiliriz. Bugün hava nasıl?, Bu soğuk/sıcak hava hakkında ne düşünüyorsun? gibi sorular sorabiliriz. Ya da Gerçekten bu korkunç sağanak yağışın yakında durmasını umuyorum, Allah vere de bu sıcak hava çok uzun sürmesin gibi görüşleri arz edebiliriz. Görev: 1. Farzet ki sıra arkadaşın/öğretmenin bir yabancı. Onunla havayı bir konuşma konusu olarak seçerek konuşmayı başlatmaya çalışın. 2. Başka bir şehir/ülkeden bir akrabanız bir haftayı Bursa’ da geçirmek üzere geliyor ve çıkmadan önce havanın nasıl olduğunu sormak için sizi arıyor. Ona tarihin a) 20 Aralık b) 8 Ekim c) 1 Mayıs d) 15 Ağustos olduğunu farz ederek cevap verin. Uyarı: Her iki görev için bu ünitenin Sözcük bölümündeki havayla ilgili sıfatları kullanın.
13 E. YAZMA&TARTIŞMA Geçirdiğiniz en iyi ya da en kötü tatilinizden bahsettiğiniz kısa bir deneme yazınız. Ne hakkında yazacağınızı söyleyerek başlamak ve sonra bir ya da iki paragrafta tatilinizi tasvir etmek. Sonra da niye tatilinizden o kadar memnun kaldığınızdan/niye hiç memnun kalmadığınızdan bahsetmek. En sonunda geleceğe dair planlarınızdan bahsetmek: harika bir deneyimi tekrar etmek ya da aksine kabus gibi bir tatilden kaçınmak için ne yapacaksınız?
14 Konuları toparlama ve geri besleme seansı. Final sınavı öncesi işlenen konuları tekrar etmek.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- New English File Upper- Intermediate Student’s Book & Workbook Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Paul Seligson. 2- Communicative English Focus Upper-Intermediate Student’s Book David Grant, Robert McLarty; 3- Practical English for International Students Intermediate Gerald Lees and Tony Thorne. 4- English Language For Daily Use Third Edition Adina Mihaela Sebastian Chirimbu
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 7 3 21
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 2 2 3 1 2 1 5 5 1 1 1 1 0 0 0
OK2 2 2 3 1 2 1 5 5 1 1 1 1 0 0 0
OK3 2 2 3 1 2 1 5 5 1 1 1 1 0 0 0
OK4 2 2 3 1 2 1 5 5 1 1 1 1 0 0 0
OK5 2 2 3 1 2 1 4 5 1 1 1 1 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr