1 | Dersin Adı: | SAYILAR TEORİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MAT3019 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İSMAİL NACİ CANGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yrd. Doç. Dr. Musa DEMİRCİ, Yrd. Doç. Dr. Hacer ÖZDEN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | cangul@uludag.edu.tr, 0224 2941756, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, 16059, Görükle / Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.ismailnacicangul.com/ |
19 | Dersin Amacı | Bölünebilme kavramını, kongrüansları, lineer Diophant denklemlerini, aritmetik fonksiyonları ve bunlarla ilgili temel kavram ve sonuçları öğretebilecek ve uygulamasını yapabilecek oranda öğretmek, kavramların tarihsel gelişiminden haberdar etmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tamsayıların Bölünebilme Özellikleri | Bölünebilme örnekleri |
2 | Bölme ve Euclid algoritmaları, OBEB ve OKEK | Bölme ve Euclid algoritmasına örnekler |
3 | Lineer Diophant denklemleri | Lineer Diophant denklemi örnekleri |
4 | Aritmetiğin temel teoremi ve bölenler | Bölenlerin sayısı ve toplamına ilişkin örnekler |
5 | Euler ?-fonksiyonu | Euler ?-fonksiyonunun değerlerinin hesaplanması |
6 | Euler ?-fonksiyonunun özellikleri | Özelliklere örnekler |
7 | Kongrüanslar | Kongrüans örnekleri |
8 | Zm’deki işlemler ve kongrüansların özellikleri | Özelliklere örnekler |
9 | Arasınav, Euler ve Fermat teoremleri | Euler ve Fermat teoremlerine örnekler |
10 | Tek değişkenli lineer kongrüanslar | Lineer kongrüans örnekleri |
11 | Lineer kongrüanslar ve lineer Diophant denklemleri | Lineer kongrüanslar ve lineer Diophant denklemleri arasında geçiş |
12 | Kongrüans sistemleri | Kongrüans sistemlerinin çözümü |
13 | İkinci dereceden kalanlar ve Legendre sembolü | İkinci dereceden kalanların hesaplanması |
14 | Gauss’un 2. Derece İndirgeme Kuralı | İndirgeme kuralının uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1. Sayılar Teorisi Problemleri, İsmail Naci Cangül & Basri Çelik, 2005 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 194 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |