1 |
Dersin Adı: |
FELSEFEYE GİRİŞ |
2 |
Dersin Kodu: |
REH1003 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. AHMET CEVİZCİ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. A. Kadir Çüçen, Doç. Dr. Muhsin Yılmaz, Doç. Dr. Ogün Ürek, Öğ. Grv. Ayşe gül Çıvgın |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941828/ e-mail: ahmetcevizci30@gmail.com |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencinin felsefi düşüncenin temel özelliklerini kavramasını, felsefenin bilim, sanat ve din gibi disiplinlerden farklılığını ve felsefenin konu alanlarını öğrenmesini sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Felsefi Düşüncenin Temel Özellikleri: Bilgelik Sevgisi ve Nihailer Üzerine Düşünme Olarak Felsefe. |
|
2 |
Felsefenin Bilim, Din ve Sanat ile olan ortaklıkları ve farklılıkları. |
|
3 |
Felsefenin Konu Alanları (1): Bilgi (Epistemoloji, Bilim Felsefesi), Varlık (Metafizik, Din Felsefesi). |
|
4 |
Felsefenin Konu Alanları (2): Değer (Etik, Estetik, Siyaset Felsefesi). |
|
5 |
Bilim Felsefesinde Temel Yaklaşımlar (1): Neopozitivist ve Yanlışlamacı Bilim Görüşleri. |
|
6 |
Bilim Felsefesinde Temel Yaklaşımlar (2): Devrimci ve Çoğulcu Bilim Görüşleri. |
|
7 |
Metafiziğin ya da varlık felsefesinin temel kavramları: Klasik Töz Metafiziği ve Oluş Felsefesi. |
|
8 |
Siyaset felsefesinin temel kavramları. |
|
9 |
Ahlak ile Etik Arasındaki Farklılık, Ahlakın Türleri ve Ahlakın Kaynağı. |
|
10 |
Betimleyici Etik, Normatif Etik ve Metaetik. |
|
11 |
Normatif Etik Teorilere Örnekler: Mutluluk Etiği, Hazcılık, Yararcılık, Ödev Etiği, Erdem Etiği. |
|
12 |
Uygulamalı Etik Problemleri: Ötenazi, İnsan Hakları, Çevre Etiği, Kürtaj, vs. |
|
13 |
Eğitimin Felsefi Temelleri: Eğitim Felsefesinin Temel Akımları. |
|
14 |
Eğitim Felsefesinde Etik ve Politik Problemler. |
|