Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI
1 Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI
2 Dersin Kodu: GSR2108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Gülser AKTAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gaktan@hotmail.com
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bir milletin kültürel kişiliğinin en canlı belgeleri olan Geleneksel Türk Sanatları hakkında bilgi edinir.Bu bilgileri sanatın diğer dallarında da uygulamayı öğrenir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Halı, kilim terminolojisini tanır.;
2 Geleneksel sanatların Türk Sanatı açısından önemini tartışır. ;
3 Çiniler ve seramiklerin üretim süreçlerini açıklar.;
4 Minyatür sanatını çağdaş bir yaklaşımla uygular.;
5 Tezhip sanatını çağdaş bir yaklaşımla uygular.;
6 Halı ve Kilim için yapılmış işlerin desenlerini inceleyerek analiz eder.;
7 Çini ve Seramik desenlerini inceleyerek analiz eder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Minyatür sanatının Türk Sanat Tarihi açısından önemi. Minyatür Resim çalışması için konu belirlenmesi
2 Minyatür teknik yöntem ve malzemeleri hakkında bilgi. Minyatür Sanatından Örneklerin İncelenmesi. Minyatür çalışması için taslak hazırlama.
3 Minyatür resim tekniğinin aşamaları hakkında bilgi. Minyatür Sanatından Örneklerin İncelenmesi. Minyatür tekniğinde resim çalışması Minyatürde tarama, akıtma, noktalama ve tonmala tekniklerinin uygulanması.
4 Minyatür çalışmaların değerlendirilmesi ve yönlendirme. Minyatür tekniğinde resim çalışması
5 Tezhip Sanatının Türk Sanat Tarihi Açısından Önemi. Tezhip sanatında kullanılan teknik, yöntem ve malzemeler hakkında bilgi. Tezhip sanatının uygulama aşamaları hakkında bilgi. Tezhip Örneklerinin İncelenmesi. Seçilen doğadaki bir bitki yada hayvan motifinin stilizasyonu, yüzey üzerinde düzenlenmesi.
6 Tezhip çalışmalarının değerlendirilmesi ve yönlendirme. Motifin kağıda geçirilmesi ve boyanması
7 Ders tekrarı ve Ara sınav Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Halılar, kilimler hakkında örneklerle bilgilendirme. Mini Halı Eskizi ve Halı tezgahı hazırlama
9 Halı ve Kilim için yapılmış desenlerin incelenmesi. Eskize göre halı dokuma
10 Yöresel Halı Motiflerinin Tanıtımı Halı Motiflerinin Sembolik Anlamları Halı Dokuma
11 Halı Dokumalarının değerlendirilmesi ve yönlendirme. Tezgahtan Çıkarma
12 Çini Sanatının Tarihçesi Çini ve Seramik Yöntem, Teknik ve Malzemeleri Hakkında Bilgi. Eskiz hazırlığı, eskizin seramik tabağa geçirilmesi.
13 Çini ve Seramik Eserlerin İncelenmesi ve Karşılaştırılması. Tabağın boyanması ve sırlanması.
14 Çini çalışmalarının değerlendirilmesi ve yönlendirilmesi. Sırlı fırınlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Resim II.Süsleme Resmi ve Süsleme Sanatlar Tarihi,SEÇK İNÖZ M,ALPASLAN S, KAMSUOĞLU Ş,İMER A, ETİKE S, MEB.Ankara 2002
Türk El Sanatları, Topkapı Sarayı Müzesi Uzmanları, YKB,İstanbul 1969
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 54 54
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 2 2 2 1 3 2 1 1 2 2 2
OK2 1 2 3 2 1 3 2 1 1 2 2 2
OK3 2 2 3 3 1 3 3 2 2 2 2 2
OK4 2 2 3 3 2 3 3 2 2 2 2 3
OK5 1 2 3 3 3 3 3 2 2 2 2 3
OK6 2 3 3 2 1 3 2 2 2 3 2 2
OK7 2 3 3 2 1 3 2 2 2 3 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr