Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ORTAÇAĞ FELSEFESİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: ORTAÇAĞ FELSEFESİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: FLS1026
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. FUNDA GÜNSOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fundagk@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059
Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941823
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin, Ortaçağ’da yaşamış olan filozofların metinlerini inceleyerek, bu filozofların içinde bulundukları düşünsel paradigmayı, tarihsel koşulları, ele aldıkları problemleri, sordukları soruları ve bu sorulara verdikleri cevapları öğrenmeleri hedeflenir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin, geniş bir zamana ve coğrafyaya yayılmış olan Ortaçağ felsefesinde ele alınan problemler hakkında, filozofların metinlerini incelemek suretiyle bilgi kazanması hedeflenir. ;
2 Platon ve Aristoteles’in Ortaçağ felsefesine etkisinin, Ortaçağ felsefesinin ise Rönesans’a, ve Modern Felsefe’ye etkisinin gösterilmesi yoluyla felsefe tarihine yönelik bütünlüklü bir bakışın sağlanması, kavramsal ve düşünsel çerçevenin zenginleştirilmesi. ;
3 Din-felsefe, iman-akıl, tümel-tikel gibi felsefi kavramların belli bir dönemde ne şekilde ele alındığının incelenmesi suretiyle felsefi kavramlara ilişkin derinlikli bir kavrayış oluşturulması. ;
4 Yapılan okumalar yoluyla, metinlerdeki problemi, argümanları ve çıkarımları tespit etme, metin çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve eleştiri yeteneklerinin geliştirilmesi.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ortaçağ Felsefesi Nedir? Genel özellikleri nelerdir? Belli başlı filozofları kimlerdir?
2 Ortaçağ felsefesinde Aristotelesçilik ve Platonculuk
3 Aristoteles ile Platon’un Ortaçağ Hıristiyan, İslam ve Yahudi felsefelerine etkisi
4 Patristik dönem, Aziz Augustinus genel özellikleriyle ele alınır.
5 Kötülük problemi – Augustinus’un İtiraflar kitabından ilgili metinlerin okunması
6 Zaman kavramı – Augustinus’un İtiraflar kitabından ilgili metinlerin okunması
7 Tanrısal Öngörü Problemi – Boetius’un Felsefenin Tesellisi kitabından ilgili metinlerin okunması
8 Tümeller Problemi – Boetius’un Felsefenin Tesellisi kitabından ve Avelardus’tan ilgili metinlerin okunması
9 İman-akıl ilişkisine dair görüşler – Hıristiyan felsefesi
10 İman-akıl ilişkisine dair görüşler – İslam ve Yahudi felsefesi
11 Bilgi Problemi – Augustinus, Boetius, Aquinalı Thomas
12 Nominalizm problemi – Ockhamlı William
13 İrade problemi – Augustinus, Aquinalı Thomas, John Duns Scotus
14 Hıristiyan, İslam ve Yahudi felsefelerinin genel olarak değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yeniçağ Biliminin Doğuşu, Alexandre KOYRE
Ortaçağ’da Felsefe, Etienne GİLSON
Batı Felsefesi Tarihi - Ortaçağ Düşüncesi, W.T. JONES
Ortaçağ Felsefesi Tarihi, Ahmet CEVİZCİ
Ortaçağ’da Felsefe – Betül ÇOTUKSÖKEN, Saffet BABÜR
Ortaçağ Felsefesinin Ruhu – Etienne Gilson
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 2 3 3 2 3 3 2 2 2 3
OK2 5 5 3 3 4 3 3 1 3 3 3 2
OK3 5 5 2 3 3 3 3 1 3 3 3 2
OK4 2 2 4 5 4 2 2 4 5 5 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr