Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PERSPEKTİF
1 Dersin Adı: PERSPEKTİF
2 Dersin Kodu: GRTS104
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. A. MEHTAP SAĞOCAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Teknik Bilimler MYO
msagocak@uludag.edu.tr / tel: 2942308
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Teknik çizim malzeme ve tekniklerinin tanınması, perspektif tekniklerinin öğretilmesi ve üç byutlu görsel ifade becerisinin kazandırılması amaçlanır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Perspektifin genel durumunun anlaşılması ve tarihsel öyküsünün kavranması;
2 perspektif tekniklerinin kavranması;
3 Perspektif kurallar bağlamında tek kaçış noktalı ve iki kaçış noktalı perspektif çizimlerinin yapılması;
4 Eskiz yapabilme ve görsel not alabilme becerisinin kazanılması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, içeriği, yöntemi Perspektif nedir ve niçin gereklidir Araç, gereç ve malzemenin tanıtılması
2 Perspektifin tarihsel gelişimi. Tarihsel süreç içerisinde görülen uygulama örneklerinin incelenmesi. (Prehistorik, Mezopotamya, Mısır, Yunan, Roma, Rönesans, Osmanlı?) Araç, gereç ve malzemenin tanıtılması
3 Perspektif çeşitleri, perspektif yöntemlerinin sınıflandırılması ve Artistik perspektif Temel geometrik biçimlerin çizimi
4 Tek kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. Basit izdüşüm uygulamaları
5 Tek kaçış noktalı perspektifin çeşitli geometrik şekiller ( Kare, Küp, Daire, Küre, Silindir, Koni?) üzerinde uygulanması. Temel geometrik biçimler üzerinde tek kaçışlı perspektif çizimi
6 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. Temel geometrik biçimler üzerinde tek kaçışlı perspektif çizimi
7 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. Tek kaçışlı perspektifle natürmort çizimi
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav Tek kaçışlı perspektifle iç mekan çizimi
9 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle iç mekânlar/ enteriyör (atölye, koridor, oda, mutfak, salon v.b.) üzerinde uygulanması. Tek kaçışlı perspektifle dış mekan çizimi
10 Tek kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle dış mekânlar/ peysaj (cadde, sokak, bina, yol, okul v.b.) üzerinde uygulanması. Çift kaçışlı perpektifle temel geometrik şekillerin çizimi
11 İki kaçış noktalı perspektifin tanımlanması, örnek yapıtların incelenmesi, çizim ve uygulama. Çift kaçışlı perpektifle mekan çizimi
12 İki kaçış noktalı perspektifin mekânsal uygulaması Çift kaçışlı perpektifle natürmort çizimi
13 İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle eşyalar/nesne, natürmort ( masa, sandalye, dolap, kitaplık, sıra v.b.) üzerinde uygulanması. Serbest artistik uygulama
14 İki kaçış noktalı perspektifin artistik yöntemlerle teknik malzeme kullanmadan serbest bir konuda uygulanması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çizim ve Resim Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul, 1993.
Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 5. Baskı, İstanbul, 2010.
Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, Sadettin Çağlarca, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2010.
Işık Gölge, Caner Karavit, Telos Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 2010.
Mimari Perspektif ve Gölge, Harbi Hotan, Yem Yayın, 3. Baskı, İstanbul, 1999.
Perspective Draving Handboock, Joseph D?amelio, Mineola, New York, 2004.
Perspektif ve Perspektifde Gölge Çizimi, Esen Onat, İstanbul, 1975.
Perspektif Çizim Tekniği?, Bülent Özkan, Ege Üniversitesi Yayını, İzmir, 1996.
"Sanat ve Güzel", Ali Koç, İçel Sanat K. Bülteni, S.136, Mersin. Temmuz- Ağustos 2005.
"Sanat ve Tasarım", Artist Modern, S.01/96, İstanbul. Ocak 2009.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 5 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 2 0 0 5 0 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr