Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANADOLU UYGARLIKLARI
1 Dersin Adı: ANADOLU UYGARLIKLARI
2 Dersin Kodu: TSEZ110
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞAHİN MELİH SERENGİL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Melih SERENGİL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör.Melih SERENGİL
UÜ.SBMYO
mserengil@uludag.edu.tr
Tel: 2615540/60541
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Prehistorik Dönemden itibaren Roma İmparatorluğuna kadar Anadolu toprakları üzerinde yaşamış olan uygarlıkların tarihi süreç içerisindeki gelişmelerini incelemek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Prehistorik dönemden itibaren Anadolu üzerinde yaşamış uygarlıkları öğrenebilme ;
2 Anadolu’daki önemli antik kentler hakkında bilgi sahibi olabilme( Bergama, Efes, Magnesio);
3 Ege kültür tarihini öğrenebilme.;
4 Anadolu’da Helen uygarlığını kavrayabilme;
5 Mezopotamya uygarlığını kavrayabilme;
6 Dönemle ilgili temel arkeoloji sorunları, terimleri ve kronolojiyi kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anadolu’da Paleolitik, Mezolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağ
2 Anadolu’da Paleolitik, Mezolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağ
3 Hatti, Hitit Uygarlığı
4 Hatti, Hitit Uygarlığı
5 Hatti, Hitit Uygarlığı
6 Hatti, Hitit Uygarlığı
7 Urartu Uygarlığı
8 Arasınav ve ders tekrarı
9 Frig Uygarlığı
10 Troya VI ve Lidya Uygarlığı
11 Karia Uygarlığı
12 Likya Uygarlığı
13 Ege kültür tarihi, Anadolu’da Helen Uygarlığı
14 Ege kültür tarihi, Anadolu’da Helen Uygarlığı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AKURGAL Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik Yayınlar, 2007 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi
Görsel Yayınları,1982 AKURGAL Ekrem, Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK, 1997
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 172
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,9
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 3
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK4 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK6 1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr