1 | Dersin Adı: | ANADOLU UYGARLIKLARI |
2 | Dersin Kodu: | TSEZ110 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞAHİN MELİH SERENGİL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Melih SERENGİL |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Melih SERENGİL UÜ.SBMYO mserengil@uludag.edu.tr Tel: 2615540/60541 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Prehistorik Dönemden itibaren Roma İmparatorluğuna kadar Anadolu toprakları üzerinde yaşamış olan uygarlıkların tarihi süreç içerisindeki gelişmelerini incelemek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Anadolu’da Paleolitik, Mezolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağ | |
2 | Anadolu’da Paleolitik, Mezolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağ | |
3 | Hatti, Hitit Uygarlığı | |
4 | Hatti, Hitit Uygarlığı | |
5 | Hatti, Hitit Uygarlığı | |
6 | Hatti, Hitit Uygarlığı | |
7 | Urartu Uygarlığı | |
8 | Arasınav ve ders tekrarı | |
9 | Frig Uygarlığı | |
10 | Troya VI ve Lidya Uygarlığı | |
11 | Karia Uygarlığı | |
12 | Likya Uygarlığı | |
13 | Ege kültür tarihi, Anadolu’da Helen Uygarlığı | |
14 | Ege kültür tarihi, Anadolu’da Helen Uygarlığı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKURGAL Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Turistik Yayınlar, 2007 Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi Görsel Yayınları,1982 AKURGAL Ekrem, Anadolu Kültür Tarihi, TÜBİTAK, 1997 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 172 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |