Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL SANAT EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: TEMEL SANAT EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: MRES120
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜGE AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör. Senanur GÜNDOĞDU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksekokulu Selçuk mah. Üyüvek mevkii Hastane Caddesi Tel: 0224- 757 61 63
Mail: mimarmugeyakisik@hotmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sanatı ve sanat eserlerini merak eden, sorgulayan, tartışan, araştıran bir düşünce yapısı oluşturmak.Görsel algılama becerisi kazandırmak.Yaratıcı düşünceyi geliştirmek. İfade yetisi kazandırıp, temel çizim ve tasarım tekniklerini kullanarak özgün eserlerin ortaya çıkmasını sağlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel sanat kavramları hakkında bilgi sahibi olabilmek.;
2 Araştırma, sorgulama, tartışma ve çözüm üretebilmek.;
3 Analiz ve sentez yapabilmek.;
4 Sanatsal bakış açısına sahip olabilmek.;
5 Zamanı etkili kullanarak, planlayabilmek.;
6 Organize edebilmek.;
7 Üretebilmek.;
8 Düşünceleri görsel olarak ifade edebilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel sanat eğitim programı ve içeriği; genel amaçlar, ilkeler, uygulamada dikkat edilecek noktalar; uygulamalı çalışmalarda kullanılabilecek araç-gereç, malzeme listesi
2 Çizgi, çizgi değerleri
3 Çizgi, çizgi değerleri
4 Nokta, çizgi, ışık-gölge
5 Doku, ışık-gölge, ton-valör
6 Doku, ışık-gölge, ton-valör
7 Form, ölçü-denge, perspektif
8 Form, ölçü-denge, perspektif
9 Form, ölçü-denge, perspektif, kompozisyon
10 Renk, ton-valör, harmoni,kontrast
11 Renk, ton-valör, harmoni,kontrast
12 Renk, doku
13 Renk, doku
14 Renk, kompozisyon, değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gürer, L., Temel Tasarım, İ.T.Ü. Matbaası, İstanbul, 1990.
http://www.tulaycellek.com/tulay/eserlistesi.asp?alttur=dersnot2
Gence, C.D., Orhon, B.İ., Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayınları, İstanbul, 2006.
Balcı, Y.B., Say, N., Temel Sanat Eğitimi, Ya-pa Yayınları, İstanbul, 2005.
Alpaslan, S.A., Tasarım, Ya-pa Yayınları, İstanbul, 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 1 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 4 0 0 0 0 0 0 4 2 0 0 4 4 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 3 2 1 0 3 4 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 4 1 0 0 3 3 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 5 2 0 0 3 4 0
OK5 4 0 0 0 0 0 0 5 2 0 0 4 4 0
OK6 5 0 0 0 0 0 0 3 1 1 0 3 4 0
OK7 5 0 0 0 0 0 0 5 2 0 0 4 3 0
OK8 4 0 0 0 0 0 0 4 2 0 0 4 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr