Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI I
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI I
2 Dersin Kodu: MUZ1003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. NESRİN ÖZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -Yrd.Doç. Nesrin ÖZ (Keman)
Yrd.Doç. Nejdet KALENDER (Keman)
Öğr.Gör.Özgür EĞİLMEZ (Keman)
Öğr.Gör.Bayazıt AKHUNDOV (Keman)
Öğr.Gör.Yusuf HASANOV (Viyola)
Yrd.Doç.Dr. Erol DEMİRBATIR (Çello)
Öğr.Gör.Elhan NECEF (Çello)
Öğr.Gör.Nilüfer YILMAZ (Kontrbas)
Öğr.Gör.Ezgi KARA (Flüt)
Okt.Murat CEMİL (Gitar)
Okt.V.Özgür SAĞLAM (Gitar)
Öğr.Gör.Yaşar Kemal ALİM (Bağlama)
Öğr.Gör.Göknur YILDIZ (Şan)
Öğr.Gör.Çiğdem YİĞİT (Şan)
Okt.Gülnihal GÜL (Şan)
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nesrinoz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Nilüfer/ BURSA TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Keman:Kemanda aşamalı olarak teknik alıştırma ve etüdleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri bireysel gelişmeye uygun olarak kemana özgü literatür ile okul müzik eğitiminde öğrenme-öğretme etkinliklerini kapsar. Viyola:Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Viyolonsel:Viyolonsel öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak viyolonseli öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Kontrbas:Kontrbas öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak kontrbası öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme- yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. Flüt:Bu dersin amacı, teknik alıştırma ve etütler yoluyla Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek, öğrencilerin bireysel gelişimlerine uygun olarak çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapmak ve öğrencilere bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Gitar:Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Bağlama:Öğrenciye bağlama ve bağlama ailesi çalgılarının tarihsel gelişimlerini anlatarak teknik özelliklerini kavratmaktır. Şan:Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Keman:Keman ve yayın bakım ve korunmasını sağlayabilme. Viyola:Viyolanın ve yayın bölümlerini tanıyabilme. Çello:Viyolonselin ve yayın bölümlerini tanıyabilme. Kontrbas:Kontrbası tekniğine uygun tutabilme. Flüt:Flütün yapısını ve parçalarını tanıyabilme. Gitar:Oturuş, tutuş, sağ el ve sol el temel tekniklerini kavrayabilme. Bağlama:Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme. Şan:Şan için duruş pozisyonunu kavrayabilme.;
2 Keman:Keman çalmada doğru duruş ve tutuşu kavrayabilme. Viyola:Viyolanın ve yayın kullanımı, bakımı ve korunması bilgisini kavrayabilme. Çello:Viyolonselin ve yayın kullanımı,bakımı ve korunması bilgisi. Kontrbas:Yayı tekniğine uygun kullanabilme. Flüt:Flütün bakımı ve korunması için yapılması gerekenleri bilme. Gitar:Gitarın ses özelliklerini tanıyabilme. Ses ve akort sistemini kavrayabilme. Bağlama:Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme Şan:Ses üreten organları tanıyabilme. ;
3 Keman:Yayı doğru olarak tutabilme. Viyola:Do anahtarı ve Viyola yazısıyla ilgili bilgileri kavrayabilme. Çello:Fa anahtarı ve viyolonsel yazısıyla ilgili bilgileri kavrayabilme. Kontrbas:Sol elini doğru konumlandırabilme. Flüt:Sol anahtarında okuma becerisini hızlandırma. Gitar:Sağ el arpej çalışmaları ile teller üzerinde (p,i,m,a) parmaklarında hakimiyet kurabilme. Bağlama:Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme. Şan:Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme.;
4 Keman: Sol eli keman üzerinde uygun duruma getirebilme. Viyola:Viyolada akort bilgisini ve parmak düzenlerini kavrayabilme. Çello:Viyolonselde akort bilgisi ve parmak düzenleri. Kontrbas:1. konum 1. derecedeki nota ve sesleri tanıyabilme. Flüt:Flütü doğru tutuş ve duruş pozisyonunu bilme. Gitar:Sol el parmaklarını bağımsızlaştırabilme. Temel pozisyonlar üzerinde koordinasyon sağlayabilme. Bağlama:Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme. Şan:Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme. ;
5 Keman:Yayı teller üzerinde uygun şekilde kullanabilme. Viyola:Viyolayı ve yayı doğru olarak tutabilme. Çello:Viyolonseli ve yayı doğru olarak tutabilme. Kontrbas:1. konum 1. derecedeki nota ve seslere yönelik etüt çalabilme. Flüt:Dil ve parmakların koordinasyonunu sağlayabilme. Gitar:Gitar müziğini tanıyabilme. Gitar müziği yazımı, bas ve ezgi çizgilerini özelliklerine göre seslendirebilme. Bağlama:Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme. Şan:Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme.;
6 Keman:Yayın her yerini doğru ve süresince kullanabilme. Viyola:Yayı doğru şekilde kullanabilme. Çello:Yayı doğru şekilde kullanabilme. Kontrbas:Detache ve legato yay tekniklerinde sağ el tonunu geliştirebilme. Flüt:İki oktav Sol ve Fa Major, Mi ve Re miör gamlarını, arpejlerini ve buna benzer çalışmaları yapabilme. Gitar:Gitar müziği eserlerini dinleme isteği uyandırabilme. Bağlama:Tam ve yarım sesleri kavrayabilme. Şan:Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme. ;
7 Keman:I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri çalabilme. Viyola:Birinci konumda çalabilme. Çello:Birinci konumda çalabilme. Kontrbas:1 oktav sol majör, sol minör, si minör ve fa diyez minör tonlarında gam ve arpej çalabilme. Flüt:Doğru nefes alabilme. Gitar:Öğrenilen tekniklerle seviyesi ölçüsünde eser ve etütleri seslendirebilme. Seslendirdiği eserleri hafızadan çalabilme. Bağlama:Farklı pozisyonları kavrayabilme. Şan:Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme.;
8 Keman:I.konumda bütün telleri kapsayan çalışmalar yapabilme. Viyola:Do majör (2 oktav) ve la minör (1 oktav) dizi ve arpej çalabilme. Çello:Do majör (2 oktav)ve la minör (1 oktav) dizi ve arpej çalabilme. Kontrbas:1. konum 2. derecedeki nota ve sesleri tanıyabilme. Flüt:Kendi düzeyine uygun etüt ve eserleri seslendirebilme. Gitar:Akor oluşumları ve gitar akor basış sistemlerini kavrayabilme. Bu akorları gitar üzerinde çeşitli çevirimlerle basabilme. Bağlama:Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme. ;
9 Keman:Detache ve Legato tekniği ile çalabilme. Viyola:Temel yay tekniklerini tanıyıp uygulayabilme. Çello:Temel yay tekniklerini tanıyıp uygulayabilme. Kontrbas:1 oktav la majör, mi majör, si majör, si bemol minör ve la bemol majör tonlarında gam ve arpej çalabilme. Flüt:Düzenli flüt çalışma alışkanlığını kazanma. Gitar:Gitarın kökeni ve tarihi gelişimini genel olarak kavrayabilme. Bağlama:La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme;
10 Viyola:Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Çello:Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Flüt:Flütün tarihsel ve dönemsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Keman: Keman dersine ilişkin genel bilgiler, kemanın ve yayın fiziksel yapısı, kemanın ve yayın bakımı ve korunması, keman çalmada doğru duruş ve tutuş. Viyola: Viyola Eğitimi ve Amacı, Viyola ve Tarihçesi. Çello:Viyolonsel Eğitimi ve Amacı. Viyolonsel ve Tarihçesi. Kontrbas:Kontrbas eğitimi ve amacı, kontrbas ve tarihçesi. Flüt:Temel tutuş ve duruş posizyonu. Gitar:Öğrencilerle dersin amacı içeriği ve hedef davranışları ile çalgının tanıtımı tutuş,oturuş ve çalgı hakkında genel temel teknik bilgiler. Bağlama: Bağlama ailesi ve bağlamanın tanıtımı. Şan:Şan için doğru duruş ve ses eğitiminin amacı.
2 Keman: Re ve La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çalışılması. Viyola: Viyola ve Yayın Bölümleri, Viyola ve Yayın Kullanımı, Bakımı ve Korunması. Do Anahtarı ve Viyola Yazısı. Çello:Viyolonsel ve Yayın Bölümleri, Viyolonsel ve Yayın Kullanımı, Bakımı ve Korunması. Fa Anahtarı ve Viyolonsel Yazısı. Kontrbas:Kontrbas ve yayın bölümleri, bakımı ve korunması, fa anahtarı ve kontrbas yazısı, kontrbas ve yayın kullanımı. Flüt:Flüt bakımı, temizliği. Gitar:Sağ el tirando (serbest vuruş ya da desteksiz vuruş ) çalışmaları. Bağlama:Oturuş ve bağlamanın tutuşu. Şan: Ses üreten organlar.
3 Keman: Re ve La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çeşitli nota sürelerinde çalışılması. Viyola: Viyola İle Doğru Oturuş ve Tutuş Kuralları, Viyolanın ve Yayın Tutulması. Çello:Viyolonsel İle Doğru Oturuş ve Tutuş Kuralları, Viyolonselin ve Yayın Tutulması. Kontrbas:Kontrbas İle doğru duruş ve tutuş kuralları, yay tutuşunun kavratılması. Flüt:Flütün tarihsel gelişimi. Gitar:Sağ el tekniğinin temelini oluşturan tirando vuruş ile ilgili çalışmalar. Bağlama:Bağlı sekizlik tartım kalıbı, la notası ve Tezene vuruşları. Şan: Diyafram destekli nefes tekniği.
4 Keman: Re ve La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çeşitli nota sürelerinde çalışılması. Viyola: Yayın Kullanımı. Viyolada Akort Bilgisi ve Parmak Düzenleri.Yay Çekme Uygulamaları. Çello:Yayın Kullanımı. Viyolonselde Akort Bilgisi ve Parmak Düzenleri. Kontrbas:Kontrbasta akort bilgisi ve parmak düzenleri. Flüt:Artikülasyon çalışmaları. Gitar:Sol el tekniği, parmak numaraları ve pozisyon kavramı. Bağlama:Si bemol 2notasını kavratma. Şan:Nefes- ses bağlantısı.
5 Keman: Keman çalmada sol elin pozisyonu, Re ve La tellerinde I. konumda çeşitli yay şekilleriyle temiz ve doğru sesler elde ederek çalışmaların sürdürülmesi. Viyola: I. Konum Bilgisi ve I. Konumda Çalma. Çello:I. Konum Bilgisi. Kontrbas:1.konum 1. derece bilgisi. Flüt:Uzun ses çalışmaları. Gitar:Gitar müziği yazımı. Bağlama:Do notasını kavratma. Şan:Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler.
6 Keman: Keman çalmada sol elin pozisyonu, Re ve La tellerinde I. konumda çeşitli yay şekilleriyle temiz ve doğru sesler elde ederek çalışmaların sürdürülmesi. Viyola:Do Majör Tonalite Bilgisi ve Uygulaması. Çello:Do Majör Tonalite Bilgisi. Kontrbas:1 oktav sol majör, sol minör, si minör ve fa diyez minör tonlarında gam ve arpej bilgisi. Flüt:Uzun ses çalışmaları. Gitar:Çift sesli çalışmalar ile akor oluşumları. Bağlama:Bağlı bir sekizlik iki onaltılık tartım kalıbı. Şan:Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler.
7 Genel Değerlendirme
8 Keman:Keman çalmada sol elin pozisyonu, La telinde I. konumda çeşitli yay şekilleriyle temiz ve doğru sesler elde etme alıştırmalarının yapılması. Viyola: Temel Yay Teknikleri ve Egzersizleri. Çello:Temel Yay Teknikleri ve Yay Egzersizleri. Kontrbas:Temel yay teknikleri- detache ve legato. Flüt:Uzun ses çalışmaları. Gitar:Müzik kalite ve temel nüans kavramları. Bağlama:Bağlı iki onaltılık bir sekizlik tartım kalıbı. Şan:Ses eğitiminde artikülasyon.
9 Keman: Re ve La tellerinde I. konumda çeşitli yay şekilleriyle( Bütün yay, Alt yarı ve Üst Yarıda) değişik tartımlarla, temiz ve doğru sesler elde ederek düzeyine uygun alıştırma ve etütlerin çalışılması. Viyola: La Minör Tonalite Bilgisi ve Uygulaması. Çello:La Minör Tonalite Bilgisi. Kontrbas:Temel yay teknikleri- detache ve legato. 1.konum 2. Derece bilgisi. Flüt: Sol Major ve Mi minör gamlar, arpejler ve benzer alıştırmalar. Gitar:II. Pozisyon üzerinde çalışmalar ve yarım bare. Bağlama:Re notası ve I. pozisyonu kavratma. Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme.
10 Keman: Re,La ve Mi tellerinde I. konumda çeşitli yay şekilleriyle( Bütün yay, Alt yarı ve Üst Yarıda) ve legato tekniğine başlangıç yaparak değişik tartımlarla, temiz ve doğru seslerle düzeyine uygun etütlerin çalışılması. Viyola: Sol El Parmak Düzenleri ve Egzersizleri. Çello:Sol El Parmak Düzenleri ve Egzersizler. Kontrbas:1 oktav la majör, mi majör, si majör, si bemol minör ve la bemol majör tonlarında gam ve arpej bilgisi. Flüt:Düzeyine uygun eserlerin seslendirilmesi. Gitar:Gitarda kullanılan farklı tel numaraları unison sesler ve akort. Bağlama: Bağlı dört onaltılık tartım kalıbı. Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
11 Keman: Bütün tellerde I. konumda legato tekniğinin gereklerine uygun değişik tartımlarla, temiz ve doğru seslerle düzeyine uygun etütlerin çalışılması. Viyola: Eser Seslendirme ve Yorumlama. Çello:Seslendirme ve Yorumlama. Kontrbas:Kontrbas çalışma yöntemlerini açıklama, çalışılan etüt ve eserlerle ilgili inceleme. Flüt:Staccato ve Legato. Gitar:Sağ el apoyando tekniği. Bağlama: Dörtlük nota. Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
12 Keman: Bütün tellerde I. konumda detache tekniğinin gereklerine uygun değişik tartımlarla, temiz ve doğru seslerle düzeyine uygun etütlerin çalışılması. Viyola: Viyola Çalışma Yöntemi, Çalışılan Etüt ve Eserlerin Analizi. Çello:Viyolonsel Çalışma Yöntemi. Çalışılan etüt ve eserlerle ilgili inceleme ve analiz. Kontrbas:Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme. Flüt:Fa Major gamlar, arpejler ve benzer alıştırmalar. Gitar:Hafıza çalışmaları, boş tellerin susturulması ve III. Pozisyon. Bağlama:2/4’lük ölçü rakamı. Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
13 Genel Değerlendirme
14 Keman: Bütün tellerde I. konumda Detache ve Legato tekniklerinin bir arada kullanıldığı düzeyine uygun etütlerin çalışılması. Viyola: Etüt ve Egzersiz Çalışmaları. Çello:Etüt ve egzersiz çalışmaları. Sınava Hazırlık.. Kontrbas:Yarıyıl sonu sınavına hazırlık. Flüt: Re minor gamlar, arpejler ve benzer alıştırmalar. Gitar:Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Bağlama:Mi notası ve III. pozisyon, Bağlı onaltılık-sekizlik-onaltılık tartım kalıbı. Şan:Korrepetisyon.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Keman:-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980
- Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2
-Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2
Viyola:M. REYTIH Etüt Kitabı
KREISLER Op. 55
TARTINI Küçük Piyesler
CORELLI Küçük Parçalar
Çello:J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I.
Kontrbas:1- L.Rakov Başlangıç Metodu
2-E.Nanny Band I.
Flüt:KÖHLER, Ernesto. Etudes op.33.
MOYSE, Marcel. Enseigment Complet de la Flute.
MOYSE, Marcel. De La Sonorite: Art et Technique.
WYE, Trevor. Practise Book For Flute.
ANDERSEN, Joachim. Studies op.33, op.15.
Schumann, Robert. Three Romanzen.
Mozart, Wolfgang Amadeus, Andante.
Gitar:1- AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I II Evrensel Müzikevi, 1999
2– CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi 2005
3-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel
4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I,
KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 5- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I Omnibus Press 1976,
6- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982
7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi
8- The guıtar Musıc of Spaın Volume
Bağlama:ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul
Şan:Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 3 1 3
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 0 1 1 0 3 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 0 1 1 0 4 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 5 0 1 1 0 4 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 5 0 1 1 0 4 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr