1 | Dersin Adı: | TARIMSAL İŞLETMECİLİK ve PLANLAMA |
2 | Dersin Kodu: | TEK4733-Z |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Tolga Tipi |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ttipi@uludag.edu.tr, Tel:0 (224) 2941590 U.Ü. Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Görükle/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; tarım işletmelerinin yıllık faaliyet sonuçlarını değerlendirmeyi öğrenmesini, belli başlı planlama yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi kazanmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarım işletmeciliği kavramı, tarım işletmelerinin sınıflandırılması, özellikleri | Okuma ve Kaynak Tarama |
2 | İşletme analizinin amacı ve veri toplama | Okuma ve Kaynak Tarama |
3 | Tarım işletmelerinin analizinde kullanılan ölçütler | Okuma ve Kaynak Tarama |
4 | Tarım işletmelerinin faaliyet sonuçları ve başarı durumlarının ölçülmesi | Örnek problem çözümleri |
5 | İşletme planlaması tanımı, amacı ve planlamada kullanılan veriler | Örnek problem çözümleri |
6 | İşletme planlamasında kullanılan temel kavramlar ve uygulamalar | Örnek problem çözümleri |
7 | Bütçeleme Yöntemi; yöntem ve uygulamalar | Örnek problem çözümleri |
8 | Ders tekrarı ve arasınav | Sınav soru ve cevapları |
9 | Program Planlaması Yöntemi; yöntem ve uygulamalar | Örnek problem çözümleri |
10 | Doğrusal Programlama Yöntemi; temel kavramlar ve varsayımlar | Örnek problem çözümleri |
11 | Doğrusal Programlama Yöntemi; kâr maksimizasyonu, grafik çözüm, sonuçları yorumlama | Örnek problem çözümleri |
12 | Doğrusal Programlama Yöntemi; model kurma, simpleks çözüm | Örnek problem çözümleri |
13 | Simpleks çözüm sonuçlarını yorumlama, duyarlılık analizi | Örnek problem çözümleri |
14 | Masraf minimizasyonu, grafik ve simpleks çözüm, yorumlama | Örnek problem çözümleri ve uygulama sınavı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Rehber, E., Tipi, T., 2005. Tarımsal İşletmecilik ve Planlama. Uludağ Üniversitesi, ISBN:975-6149-06-X. 2. Kay, R.D., W.M., Edwards, P.E. Duffy, 2004, Farm Management, 5th Edition, Mc Graw Com. Inc 3. Castle, E.N., M.H. Becker, A.G.Nelson, 1987, Farm Business Management, The Decision Making Process, Macmillan Pub. Company. 4. Erkuş, A., R. Demirci, 1996, Tarımsal İşletmecilik ve Planlama, A.Ü. Zir.Fak. Yay., Yayın no:1435, Ders kitabı: 417, Ankara. 5. İnan, İ.H., Tarımsal İşletme Yönetimi ve Planlanması Ders Notu, Tekirdağ, 2008. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |