1 | Dersin Adı: | BİYOLOJİ FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | FLS3041 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Vehbi Metin Demir vmetindemir@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Biyolojik bilimlerin verileri ışığında felsefi sorunları tartışmak. Biyolojinin felsefi temellerini öğrenmek, yaşam ve doğanın işleyişine dair bilgi sahibi olmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Farklı alanlardaki güncel gelişmeleri öğrenmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Biyolojiyi diğer bilimlerden ayıran nedir? | |
2 | Yaşam nedir? | |
3 | Yaşamın temel birimi nedir? Genler, bireyler, türler | |
4 | Biyolojide tür sorunu | |
5 | Türlerin evrimi: Darwinci doğal seleksiyon kuramı | |
6 | Yaşamın yeniden üretimi: Kalıtım ve genetik | |
7 | Moleküler biyoloji | |
8 | Yaşamın tarihi | |
9 | Biyolojide metot ve indirgeme sorunları | |
10 | Evrimsel biyoloji | |
11 | Biyolojiden topluma: sosyobiyoloji | |
12 | Biyoloji ve teknoloji | |
13 | Biyopolitika: Yaşam ve politika ilişkisi | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Elliott Sober, Biyoloji Felsefesi, çev: Gökhan Akbay vd. İmge Kitabevi, 1993 Brian Garvey, Biyoloji Felsefesi, çev: Murat Can Mutlu, Ginko Bilim, 2020 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sınav ve ödev yapılacatır | |
Açıklama | Öğrenci derse aktif katılmalıdır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |