Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİYOLOJİ FELSEFESİ
1 Dersin Adı: BİYOLOJİ FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FLS3041
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi VEHBİ METİN DEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Vehbi Metin Demir
vmetindemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Biyolojik bilimlerin verileri ışığında felsefi sorunları tartışmak. Biyolojinin felsefi temellerini öğrenmek, yaşam ve doğanın işleyişine dair bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Farklı alanlardaki güncel gelişmeleri öğrenmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yaşam nedir, biyolojik özellikler nelerdir öğrenmek;
2 Biyoloji biliminin özgül felsefi problemlerini öğrenmek;
3 Biyoloji biliminin verileri ışığında insan doğası, özgürlük, ahlak gibi soruları yeniden tartışmak ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Biyolojiyi diğer bilimlerden ayıran nedir?
2 Yaşam nedir?
3 Yaşamın temel birimi nedir? Genler, bireyler, türler
4 Biyolojide tür sorunu
5 Türlerin evrimi: Darwinci doğal seleksiyon kuramı
6 Yaşamın yeniden üretimi: Kalıtım ve genetik
7 Moleküler biyoloji
8 Yaşamın tarihi
9 Biyolojide metot ve indirgeme sorunları
10 Evrimsel biyoloji
11 Biyolojiden topluma: sosyobiyoloji
12 Biyoloji ve teknoloji
13 Biyopolitika: Yaşam ve politika ilişkisi
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Elliott Sober, Biyoloji Felsefesi, çev: Gökhan Akbay vd. İmge Kitabevi, 1993
Brian Garvey, Biyoloji Felsefesi, çev: Murat Can Mutlu, Ginko Bilim, 2020
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Sınav ve ödev yapılacatır
Açıklama Öğrenci derse aktif katılmalıdır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,87
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 2 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr