1 | Dersin Adı: | AKADEMİK YAZMA |
2 | Dersin Kodu: | TUR6125 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FERHAT ENSAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
doç. dr. ferhat ensar ferhatensar@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derse aktif olarak katılan öğrenciler akademik çalışmalarında kullanacakları teknikleri ve etik süreçleri içselleştirerek bilimsel ürünler ortaya koyma becerisi kazanacaklardır. Bu dersin amacı bilimsel araştırma yöntemleri dersini almış olan öğrencilerin bu bilgilerini uygulamalarını sağlayarak bir makale oluşturmak ve yayınlamak üzere ulusal veya uluslararası hakemli bir dergiye göndermektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Makale sürecinin öğrenilmesi, dergi editörüyle iletişim kurma, bir makale konusu belirlemek üzere literatür taraması, makale konusunun belirlenmesi, Giriş bölümünün oluşturulması, yöntem bölümünün oluşturulması, verinin toplanması, verilerin analiz edilmesi, sonuç ve tartışmanın yazılması, makalenin ulusal veya uluslar arası hakemli bir dergiye gönderilmesi. Bu ders sonunda, tez ve yayın hazırlayan öğrencilerin, yaptıkları araştırmanın yöntemini belirleme, veri toplama, toplanan verilerin değerlendirilmesi ve raporlaştırılması konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yayın etiği kavramı ve ilgili esaslar. Bilimsel makale yazma teknikleri ve yayın etiği. | |
2 | Bilimsel araştırmada atıf yapma, kaynak gösterimi ve ilgili araçlar | |
3 | Makale yazım süreci | |
4 | Makale konusu belirleme | |
5 | Makalenin giriş bölümü yazımı | |
6 | Makalenin giriş bölümü yazımı | |
7 | Yöntem bölümünün yazımı Yöntem bölümünün yazımı | |
8 | Yöntem bölümünün yazımı | |
9 | Verilerin Toplanması | |
10 | Verilerin Toplanması | |
11 | Verilerin analizi | |
12 | Verilerin analizi | |
13 | Tartışmanın yazımı | |
14 | Sonucun yazımı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Önel, Z. İ., The Effects of Action Research as a Teacher Development Model on Becoming Reflecting in Teaching: A Case Study, 1998, Unpublished Ph.D., ODTÜ, Ankara. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, 2011, Ankara: Nobel Kitabevi. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri - Teknikleri ve İletişim, 2003, Ankara: Turhan Kitabevi. Remzi Kıncal, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2015, Nobel Akademi Yayıncılık. 3. Basım. Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Her Yönüyle Öğretmen Olabilme,1996, Ankara, Milli Eğitim Basımevi. Çepni, S., Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş, 2005 (2. Baskı), Trabzon. Özdamar, K., Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Kaan 8. Kitabevi, 2003, Eskişehir. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Araştırma, tartışma ve gözlemlere dayalı yöntemler hafta kazanımlarına uygun olarak kullanılacaktır. Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin yaptığı sınıf etkinlikleri değerlendirilecektir. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |